Ola mensen,
Ik huur momenteel een kleine VPS. Deze kost me ca. € 25,- per maand. Ik heb geloof ik iets van 25GB schijfruimte, 512 MB intern geheugen. Dataverkeer per maand is geloof ik iets van 250gb.
Nu ben ik heel benieuwd of er betere/prettigere/handigere admin-panels zijn. Mijn VPS werkt op basis van cPanel (voor het beheer van de websites), WHM (beheer van de user accounts, beveiliging, php instellingen e.d.) en Power Panel (basis server beheer). Ik vind dit niet altijd even prettig werken en ben benieuwd welk admin-panel jullie aanraden in combinatie met welke provider.
Omdat ik mijn VPS niet commercieel benut, wil ik graag wat minder geld kwijt zijn aan maandelijkse kosten (in ieder geval niet meer kosten dan dat ik nu heb). Daarnaast is het zo dat ik het idee heb dat mijn website soms traag opstart, het duurt een paar seconden voor ie "wakker" wordt. Vandaar dat ik benieuwd ben of jullie nog aanraders hebben voor een goede provider met een goed/handig admin panel.
Wat ik belangrijk vind, is dat ik bijv. makkelijk php.ini instellingen kan aanpassen, dat ik makkelijk kan upgraden naar de nieuwste php versie e.d. Daarnaast moet ik aan 1 vps meerdere domeinnamen kunnen koppelen en moet er webmail aanwezig zijn.
Mochten jullie tips hebben dan hoor ik het graag zodat ik me er eens in kan gaan verdiepen.
8.610 views