Hoi,
Ik ben niet zo lang geleden begonnen met PHP.
Het leek mij daarom ook een uitdaging om een inlogsysteempje te maken.
Alles werkt prima, maar ik wil hebben dat je als je inlogt doorverwezen word naar een pagina (in mijn eigen website). Ik weet wel hoe je dat doet, maar nu is het juist de vraag: ik wil niet dat andere mensen op die pagina komen, als ze niet ingelogd zijn. Misschien een domme vraag: maar hoe doe ik dit?
Ik heb al op Google gekeken, maar ik wist niet hoe je dat moest "vragen".
Ik heb momenteel de laptop niet bij de hand waar de gegevens op staan. Ik zal morgen mijn script wel sturen (een specifiek stuk misschien?).
@Aar
Bedankt, ik zal proberen het in mijn code te verwerken. Dan zal ik later, als mijn loginscript precies zo is als ik het altijd al wou hebben, in mijn potentiële website zetten.
[size=xsmall]Toevoeging op 16/12/2013 18:19:48:[/size]
Ik heb nu dit:
<?php
session_start();
if(isset($_POST['inlogbutton1'])) {
$gebruikersnaam=$_POST['gebruikersnaam'];
$wachtwoord=$_POST['wachtwoord'];
if ($gebruikersnaam == 'xxx' && $wachtwoord == 'Geen geheim, geen wachtwoord.'){
$_SESSION['login'] = true;
header('Location: doorverwijzingspagina.php');
exit;
} else {
if (isset($_POST['inlogbutton1'])) {
echo "Komt niet overeen. Probeer nogmaals.";
}
}
}
?>
en op de doorverwijzingspagina:
<?php
if (isset($_SESSION['login'])) {
//De persoon is ingelogd.
echo 'Je bent ingelogd';
} else {
//De persoon is helemaal niet ingelogd!
echo 'Misschien is het verstandig om in te loggen.';
}
?>
Dit werkt alleen niet, hij zegt als ik ben ingelogd: Misschien is het verstandig om in te loggen. (dit zegt hij als je niet bent ingelogd)
Ik ben toch ingelogd?
Weet iemand een oplossing?
Bedankt! Nu werkt hij wel, alleen: ik ben nu een keer ingelogd geweest en elke keer als ik naar mijn doorverwijzingspagina ga, staat er dat ik ben ingelogd. Moet ik dan niet session_destroy() of zo iets doen? (ben niet bekend met Sessions)