Hoi,
Ik ben niet zo lang geleden begonnen met PHP.
Het leek mij daarom ook een uitdaging om een inlogsysteempje te maken.
Alles werkt prima, maar ik wil hebben dat je als je inlogt doorverwezen word naar een pagina (in mijn eigen website). Ik weet wel hoe je dat doet, maar nu is het juist de vraag: ik wil niet dat andere mensen op die pagina komen, als ze niet ingelogd zijn. Misschien een domme vraag: maar hoe doe ik dit?
Ik heb al op Google gekeken, maar ik wist niet hoe je dat moest "vragen".

Groetjes,
Sven
Dat gaat vanzelf, als je sessie verloopt. (gebeurd in ieder geval als je je browser afsluit)
Het is wel veel moeite zeg om een inlogsysteempje te maken.
Nu heb ik gemaakt dat je naar een uitlogpagina kan.
Werkt die uitlogpagina niet!
Heb dit:
<?php

session_destroy();

echo 'Succesvol uitgelogd!';

?>

En dan geeft mijn vriendje Apache deze melding: Warning: session_destroy(): Trying to destroy uninitialized session in C:\Webserver\Websites\Loginsysteem\uitloggen.php on line 3
Zie Koen's script.

Zonder de session_start(); zal de hele sessie-afhandelaar niet en nooit werken. Ook niet als je een sessie wilt verwijderen.
Bedankt! Nu is mijn inlogsysteem bijna af, voor wat ik hem wil hebben.
Wat ik nu ga proberen:
- Veiligheid
- Inloggen via MySQL
- Registreren
Gewoon een paar tips betreft je code.. je slaat nu $gebruikersnaam op terwijl $_POST['gebruikersnaam'] ook al een variable is. Dit kost tijd in generereb eb je kan de post variable ook direct in de if...else zetten. Dit scheelt code en is dus een stuk overzichterlijker.

Daarnaast zou ik jezelf aanleren om alles binnen haakjes {} een tab te geven. Dus ook haakjes zelf binnen de haakjes zoudeb een tab moeten krijgen. (Hopelijk snap je het want ik typ dit via mijn mobiel)

Veel succes met leren van php!

Reageren