Ik kreeg een brief dat mijn huidige analoge (gas/elektriciteits)meter wordt vervangen door een nieuwe, zogenaamde slimme meter. Nu staat er dat je deze mag weigeren, en dan krijg ik een normale (niet-slimme) meter.
@Chris,
Je doet geen huiswerk vanaf een conspiracy site, dat zijn mensen met aannamens zoals ik eerder al zei. Huiswerk doe je vanaf technische informatie en feiten, niet wat iemand gelooft of denkt.
Dus met opmerkingen zoals: kortzichtigheid sla je de plank natuurlijk compleet mis.
[size=xsmall]Toevoeging op 22/01/2014 12:45:58:[/size]
@Ozzie,
Draai en 6 rollen aluminium folie omheen en wellicht een plaatje lood ;-)
@chris, wie heeft het erover dat ik m'n huiswerk *daar* doe? ik duik op tech/internet gerelateerde websites en het darknet. documenten, rapporten, verslagen en soms zelfs visueel bewijs. hoewel ik daar maar niet al te diep op inga.
de kortzichtigheid bedoelde ik voornamelijk dat je het doet overkomen zo van 'oh, ze hebben het over aliens en conspiracy: niet geloven jongens gewoon verder gaan'. jouw mening verschilt van hun mening, dus moeten wij het maar niet te letterlijk/serieus nemen. *dat* noem ik kortzichtig.
>> Draai en 6 rollen aluminium folie omheen en wellicht een plaatje lood ;-)
Het gaat me niet zozeer om dat stralingsverhaal, maar eerder om het privacy-verhaal. Als die verbinding niet veilig is, dan lijkt zo'n meter me niet echt handig. Ook het feit dat ze je makkelijk op afstand kunnen afsluiten bevalt me niet. En ik lees ook verhalen van mensen die afgerekend worden op de kosten van hun buren ipv hun eigen kosten. Echt vrolijk word ik er niet van.
@Chris,
Dan moet je voortaan iets beter lezen denk ik, er staat duidelijk
ik zou van deze site niet alles even letterlijk en serieus opnemen
Betekend dit da jet alles wat daar staat niet letterlijk moet nemen? Nee dat betekend dat je niet ALLES letterlijk moet nemen maar dat er wel nuttige informatie bij kan zitten.
De link waarom het ging vind ik wel dat je het niet letterlijk moet nemen, zoals ik uitleg een aantal posts terug.
Het feit dat een "Diabetespatient" problemen ondervind door de slimme meter lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Als je namelijk 'goed' kijkt naar de grafiek, zie je dat de suikerspiegel aan aan het stijgen was VOOR de meter geinstalleerd was. En het is in exact dezelfde lijn blijven stijgen.
Ook was de spiegel alweer aan het dalen VOOR de slimme meter weer verwijderd werd.
@Ozzie,
Idd het folie verhaal was uiteraard een geintje vandaar ook de ;-).
Maar zoals de meeste hier aangeven lijkt het dus wel hack en pricacy gevoelig te zijn, daarom zou ik hem ook niet willen.
Wat vind je er handig aan Hertog? Dat je je meterstanden niet 1x per jaar zelf hoeft door te geven? Of dat je inzicht hebt in je verbruik? Voor sommigen is dat misschien handig, maar ik geef er zelf niks om. Het is niet zo dat ik daardoor ineens een lamp minder aanzet.
Bv met behulp van de app de standen van buiten af aanpassen als je bv weet dat je over kwartiertje half uurtje thuis bent etc waardoor het huis al lekker warm is als je binnen komt.
>> Bv met behulp van de app de standen van buiten af aanpassen als je bv weet dat je over kwartiertje half uurtje thuis bent etc waardoor het huis al lekker warm is als je binnen komt.
Zoiets doe je toch niet via je elektriciteitsmeter :-s