Ik heb een webshop dat op maat is gemaakt, alles werkt naar behoring. Zelf heb ik getest via PhpMyAdmin daar had ik voor effe paar prijzen aangepast van 10,75 en dat pakte in front-end, nadat product was besteld verdwijnde komma weer in de winkelwagen. Via admin paneel zag je dat komma daar ook pakte, maar als je met komma wilt opslaan dan krijg je een melding dat de prijs niet klopt.
Ik heb met PHP geprobeerd om 1 voor 1 de prijzen aan te passen, maar niks is gelukt ik heb zeker meer dan 6 soorten gevonden en allemaal had ik bij elke prijzen geprobeerd, javascripts had ik in bestaande javascript geplakt en dat werkt ook al niet.
Heeft iemand een idee om dit op te lossen of is er manier met javascript dat alle prijzen vanzelf aangepast wordt?
Je database; type veld; DECIMAL(10,2); wat is de naam van dit veld? Hoe ziet de data eruit die in dit veld staat? Met een punt of een komma? (Je gaf aan dat je dit zelf had gewijzigd, mogelijk staat het nog verkeerd)
Haal je veld vervolgens op; SELECT veldvanprijs FROM detabelwaardeprijsinstaat;
Vervolgens een WHILE($row = ....) { $row['veldvanprijs']; }
In principe is alles al gezegd hier. Dat zal de reden zijn dat er weinig meer wordt gereageerd. Probeer zelf eens het één en ander waar het fout gaat. Vaak helpt het even een nieuwe pagina aan te maken waarop je de connectie maakt, select en de while. Als dit goed gaat, nog eens kijken naar je code waar het daar wel mis gaat.
Heb niet alles gelezen, maar je wilt prijzen aanpassen (in een database).
Waarom met javascript? Daarmee kun je in ieder geval niets wijzigen in een database.
Voor een database is php i.c.m. mysql(i)/PDO.
Heb niet alles gelezen, maar je wilt prijzen aanpassen (in een database).
Waarom met javascript? Daarmee kun je in ieder geval niets wijzigen in een database.
Voor een database is php i.c.m. mysql(i)/PDO.
Je hebt bijna goed, de prijzen in het database wordt punt opgeslagen en op front-end wil ik dat overzetten naar komma.
[size=xsmall]Toevoeging op 26/05/2014 04:15:37:[/size]
Frank Nietbelangrijk op 24/05/2014 12:54:33
pff het is nog even wachten op glazenbol versie 3 eer dat ik hier kan helpen.
Met andere woorden:
- geef eens een gedeelte van een mysql dump en laat eens een stukje php code zien.
Dit is voor 3 pagina`s bedoeld:
- producten pagina
- afrekenen pagina
- bevestiging pagina
Dus dat wordt een hele lange pagina als je dat begrijpt wat ik bedoel, bij het begin had ik geplaatst dan moest iedereen naar beneden scrollen.
Uhm, is het mogelijk om via prive bericht te sturen?