Wij hebben ongeveer 25 computers en ongeveer 100 mensen die hieraan kan. Nu willen wij dit effectiever laten werken door alles op 1 server te zetten (gebruikers en bestanden). Nu kreeg ik dat idee toen ik deze foto zag
Maar hoe werkt dit?
Wat heb je er voor nodig?
Werkt dit ook met een lokale windows/lunex server?
het probleem was de dvd waarmee ik hem wilde installeren, ik heb een andere geprobeerd en nu is hij geinstalleert. Ik heb een domein aangenaamkt en er treed weer een probleem op.
[img=http://img.ctrlv.in/img/52ff507d86ea8.png]
Kan dat een probleem zijn met onze router (telenet) ?
Het korte antwoord: je domain client kan geen domain server vinden in DNS. Dit kun je verhelpen door de domain controller in te stellen als eerste DNS-server in je netwerk-instellingen.
Het lange antwoord: de domain client doet een DNS-query voor een SRV-record met naam _ldap._tcp.dc._msdcs.user.vtst.be. Daarop zou een antwoord terug moeten komen waarin de hostname van de domain controller staat, zodat de client weet waar hij zich moet melden.
Als je domein en/of DNS-server niet goed is geconfigureerd komt er geen antwoord terug op de DNS query en krijg je de RCODE_NAME_ERROR uit je screenshot.
Wanneer je domain controller ook de primaire DNS-server voor je domein is, werkt alles over het algemeen automatisch goed. Zit je in een omgeving waar een striktere functiescheiding wordt gehanteerd, dus de Active Directory en DNS staan op verschillende servers (en DNS draait misschien niet eens op een Windows-machine), dan moet je handmatig het SRV-record aanmaken.
ik heb nu alles opnieuw geinstalleert en het help niet.
wat bedoel je met "Wanneer je domein controller ook de primaire DNS-server voor je domein is, werkt alles over het algemeen automatisch goed" enkel user.vtst.local (heb de be verandert) heb ik ingediend.
Het korte antwoord: je domain client kan geen domain server vinden in DNS. Dit kun je verhelpen door de domain controller in te stellen als eerste DNS-server in je netwerk-instellingen.
Dat betekent dus op de client.
Je stelt dus het IP van de server in als primaire DNS-server op de PC's waarmee je op het domein wilt inloggen.
Op de server zelf de DNS servers van je ISP.
We zijn op dit moment aan het testen, als alles gaat (wat nog niet is) en het doet wat wij verwachten dan gaan we de toestellen en dergelijke aanschaffen.
Echer blijf ik DNS problemen hebben, het ip adres hier verandert trouwens niet altijd. Heel vaak hetzelfde.
ik ben al een stap verder, nu krijg ik als ik een deel ingeef van het domein een inlogveld en nadien een foutmelding anders krijg ik meteen een foutmelding
[img=http://img.ctrlv.in/img/530650136e4d4.png]
Sorry dat ik door blijf gaan maar dit moet gewoon lukken.