Hallo,

Wij hebben ongeveer 25 computers en ongeveer 100 mensen die hieraan kan. Nu willen wij dit effectiever laten werken door alles op 1 server te zetten (gebruikers en bestanden). Nu kreeg ik dat idee toen ik deze foto zag

Maar hoe werkt dit?
Wat heb je er voor nodig?
Werkt dit ook met een lokale windows/lunex server?

Alvast bedankt,
Knipper
Misschien eens een boek uit de bibliotheek halen, Windows Server voor beginners? MCSE voor beginners? Dan jezelf het domein-netwerk concept eigen maken? Het absolute nadeel van Microsoft is dat men klikkerdeklik verwacht alles aan de praat te krijgen maar er zit nogal een redelijk complex concept achter Windows Server, Domain-controller en Active Directory, Lokale DNS server, Lokale DHCP server enzovoort. De kosten van Micro$soft licenties zijn ook aanzienlijk. Denk eens aan een Samba(linux)Domain controller. http://wiki.samba.org/index.php/Samba_AD_DC_HOWTO
Ik verkies toch een online tutorial voor een bib (daar zijn meestal online al vragen gesteld ;)

Ik verwachten inderdaad klikkerdeklik maar dat leek ook te kloppen, maar ik doe iets verkeert waardoor ik steeds dns fouten krijg. Ik ga het eens wat bespreken met wat collega's's van mij voordat ik weer hier post.

Reageren