Hallo,

Laatst in een ander topic gebruikte iemand de term definition (setDefinition) voor het instellen van een service.

Stel ik heb een bestand met dit soort informatie:

foo => bar
bar => foo
baz => foobar

Noemen jullie zo'n bestand dan "configuration" (zoals ik doe) of is "definitions" een betere/meer gebruikelijke naam?
In dat topic was Definition de class voor de definitie van één service in de servicecontainer van Symfony. Configuratie is dan in minstens twee opzichten ruimer: de configuratie omvat meer dan één service en de configuratie omvat niet alleen services.

Het is ergens wel een puristisch en vergezocht verschil. Gebruik je php.ini nu voor het initialiseren van PHP of het configureren van PHP? Zoiets.
>> de configuratie omvat meer dan één service

Ja, maar dan kun je het bestand dus "definitionS" noemen. Waar het mij om gaat is wat de gebruikelijke naam is voor een bestand waarin je de "instellingen" opslaat van een aantal services. Of stel je hebt bijvoorbeeld een bestand waarin je Nederlandse vertalingen hebt staan.

welcome => "welkom op mijn site"
goodbye -> "tot ziens"

Spreek je dan (in algemene zin) over een configuratiebestand of over een definitions bestand?
Voor vertaling zou ik spreken over een "catalogue".

Maar voor configuratie zou ik praten over configuration :)
@Ward: Oké, thanks.

@Wouter:

Het ging me erom hoe je in het algemeen een bestand noemt met dit soort verwijzingen:

foo => bar
bar => foo

Zijn dat in algemene zin configuratiebestanden of definition bestanden?
Wat is foo en wat is bar?
Foo zou bijv de id van een service kunnen zijn, en bar een array met de classnaam en de argumenten. Maar het zou bijv. ook de instellingen van een pagina kunnen met nieuwsberichten kunnen zijn, bijv.

highlighted => 3
total_amount => 10

Toon 10 nieuwsberichten waarvan de eerste 3 zijn gehighlight.
En dat hoort allemaal bij: Juist de configuratie :)
hehe... oké dan...

Maar wat is dan het verschil tussen een configuration en een definition? Wat wordt er met definition bedoeld?
Symfony: “Definition represents a service definition.”

Definition doet mij echter sterk denken aan define(), dus het definiëren van constanten.

Reageren