Define (definition) is letterlijk vertaald "definiëren". Bij een definition spreek je dus over het definiëren van iets. Bij een service definition definieer je bijv. de service, je geeft aan welke klasse het is, welke argumenten het heeft, welke methods aangeroepen moeten worden, etc.
Configure (configuration) is letterlijk vertaald "configureren". Hierbij moet je denken aan instelling en opties. Je bent niet meer iets aan het definiëren, je bent gewoon wat instelling aan het instellen.
Map* (mapping) gebruik je om te configureren hoe het "iets" in "iets anders" moet worden omgezet. Bijv. zoals je in je vorige topic al zag: Hoe een object moet worden omgezet naar een JSON string.
[tab][size=xsmall]* Deze heb ik even toegevoegd om het lijstje compleet te maken[/size][/tab]
Oke... maar als je dus een bestand hebt met daarin de "instellingen" van een aantal services, dan spreek je dus over een "definitions" bestand, en niet over een configuration bestand?
Je spreekt niet van instellingen van een aantal services, je spreekt van instellen van een aantal services. En laat dat laatste nou net define betekenen in het engels :)
>> Je spreekt niet van instellingen van een aantal services
Wel als je het hebt over "de "instellingen" van een aantal services" :)
Instellingen lijkt mij dan definitions. Maar de vraag is dus, als je een bestand zou hebben met die definitions, ga je dat bestand dan ook zo noemen, bijv. "mailer_definitions.yml".
Okeej... maar dan vind ik het wel vreemd dat je setDefinition gebruikt als je een service gaat instellen. Waarom in het ene geval spreken over config en in het andere geval over definitions. Dat zorgde bij mij ook voor de verwarring.