Door
Fol Effe
op 05-03-2014 08:54
gewijzigd op 05-03-2014 08:56
2.776 views
Beste mensen,
Ik ben bezig geweest met het bouwen van een inlogsysteem.Het is mij ook gelukt om in te loggen met levels.
Het enigste probleem is dat alles vanuit 1 pagina moet gaan functioneren.(dus niet level 0 = keuzeO.php, en level 1 is keuzeP.php) Alle levels moeten van hetzelfde script gebruik maken.Ik heb gebruik gemaakt van verschillende paginas per level(wat niet de bedoeling was).
Ik hoop op een oplossing die mij verder kan brengen.
$level komt uit mijn inlogscript, na het inlogscript komt je in een menu afhankelijk van je level (beheerder, lid), waar de dus content van de levels in moet komen.
Zover ik weet worden ze vaak bij gedeelde hostings (dus geen VPS of dedicated) in de zelfde locatie opgeslagen. Dus dan zou het mogelijk zijn ze aan te passen als jij op de zelfde hosting zit. Kans in natuurlijk niet heel groot, maar omdat ik het ooit eens ergens gelezen heb houd ik er in m'n achterhoofd wel rekening mee.
Edit: Je kan natuurlijk in PHP ook aanpassen dat ie de sessions ergens anders opslaat.
Toevoeging op 07/03/2014 12:03:47:
@Fol : Kun je daar een stukje code van laten zien?
Volgens mij als je alles tussen de 'code' tags zet werkt het wel.
Waarom definieer je eerst de session data:
<?php
$_SESSION["code"] = $Code;
?>
En ga je vervolgens nog eens de $Code overal per code invoeren?
Volgens mij kun je het laatste stuk compleet weglaten en enkel een redirect toevoegen.
Vervolgens in de pagina waar ze dan landen kun je het stuk zetten dat ik hierboven al gepost hebt.
if ($Code == "9")
{
$_SESSION['code'] = "9";
?>
code is de level? Een getal is geen string dus zonder haakjes.
Beetje vreemd om code te kopieeren naar session om deze vervolgens niet te gebruiken, maar $code te controleren en session nog is over te schrijven.....
En in ieder geval in deze code mis ik session_start(); helemaal bovenaan.
<?php
session_start();
$_SESSION["code"] = $Code;
if ($_SESSION["code"] == 9)
{
echo 'Content voor level 9';
}
?>