Door
Donny Wie weet
op 27-03-2014 14:35
gewijzigd op 27-03-2014 21:47
11.150 views
Hoi allemaal,
Ik wil 1 van de volgende 3 dingen leren. Welke zouden jullie kiezen? Graag met argumenten want ik vind het een moeilijke keuze. Ze boeien me namelijk alle 3.
Wat je met Python kan, kan je ook met PHP, alleen de syntax is anders. C# en Java kan je weer andere dingen mee doen, applicaties of mobiele apps etc...
Ruby on Rails is erg clean en stabiel voor grotere applicaties. En is best wel een learning curve. :) Of heb je andere beweegredenen om een nieuwe taal te leren? Ben je al helemaal bekend met PHP (en Design Patterns)?
Verkeerde volgorde. Je gaat niet een taal leren omdat je daar zin in hebt, je gaat een taal leren omdat je die nodig hebt. Kijk dus eerst eens naar het type applicatie dat je wilt ontwikkelen en bepaal aan de hand daarvan welke taal het beste is om te gebruiken.
Verkeerde volgorde. Je gaat niet een taal leren omdat je daar zin in hebt, je gaat een taal leren omdat je die nodig hebt. Kijk dus eerst eens naar het type applicatie dat je wilt ontwikkelen en bepaal aan de hand daarvan welke taal het beste is om te gebruiken.
Ken, Ruby on Rails is een framework. Je moet eerst Ruby leren wil je RoR willen leren. Of ten minste, dat zou zo moeten.
Als je perse een nieuwe taal wil leren omdat je nou eenmaal een nieuwe taal wil leren (wat perfect goed is), zou ik niet blijven hangen in het PHP-achtige wereldje. C# is welliswaar anders doordat het static typed is, maar voor de rest lijkt het allemaal nog heel erg veel op PHP. Ga dan echt andere talen leren, zoals Haskell, Lisp en Ruby. Dan krijg je een veel bredere blik op het programmeren en kun je deze technieken toepassen in andere situaties.
En C# zou ik nou niet meteen aanraden, C is veel mooier :)
>> Wat is het verschil en wat kun je eigenlijk met deze talen?
C is een oude taal waarmee je bijna alles zelf moet opgeven qua taken, je kan er praktisch alles mee. Het is overigens niet object georienteerd.
C++ is een verbetering van C, half object georienteerd en iets minder krachtig (maar wel minder werk)
C# (C++++, als je de plusjes groupeerd in 2en en onder elkaar zet) is een verbetering van C++, het is volledig object georienteerd (niet zo volledig als Ruby overigens) en is veel minder krachtig dan de bovenstaande.
Neem "verbetering" hier overigens niet te letterlijk, naar mijn mening is er weinig "verbeterd", het is gewoon later gemaakt.