Hoi allemaal,

Ik wil 1 van de volgende 3 dingen leren. Welke zouden jullie kiezen? Graag met argumenten want ik vind het een moeilijke keuze. Ze boeien me namelijk alle 3.

Groeten Donny

1: Python
2: C# (C Sharp)
3: Java (Android apps developen)

Kan, of beter gezegd "durft" iemand (uit eigen ervaring) eens uit te leggen hoe een spelletje wordt gemaakt tegenwoordig? Bijv. GTA? En dan bedoel ik... hoe kan zo'n poppetje bewegen, hoe kan het reageren op omgevingen enz. Weet iemand daar iets van af? Ik heb er namelijk geen benul van. Ben ook niet van plan om een spelletje te maken, maar ik vind het wel verbazingwekkend hoe zo'n figuurtje kan rondlopen in een niet bestaande omgeving. Ik ben wel benieuwd hoe zoiets in grote lijnen werkt.
Ozzie, probeer eens voor de gein een spelletje in javascript te maken waarbij een popptje loopt.
>> Kan, of beter gezegd "durft" iemand eens uit te leggen hoe een spelletje wordt gemaakt tegenwoordig?

Dat gaat in verschillende talen.

Games worden geprogrammeerd in de talen van een bepaalde game engine, bijvoorbeeld RAGE (Rockstar Advanced Game Engine) bij GTA en Frostbyte bij Battlefield. Verschillende games gebruiken dus dezelfde game engine en van die game engines bestaan verschillende uitvoeringen voor PlayStation, XBOX, Windows, enzovoort.

Die game engines worden op hun beurt vaak geprogrammeerd in C/C++ of een assembly-language (die aanleunt tegen de "machinetaal" voor een bepaald besturingssysteem of een processorarchitectuur).

De gebruikte game engine wordt overigens vaak ook genoemd bij het opstarten van een game.

Erg interessant om 1 vraag te stellen en er zoveel van te leren. Ik zie vele meningen voorbij komen en tevens lichte "discussies". Wat ik me wel afvraag: waarom Zend Framework? Er zijn zoveel MVC's en elk MVC heeft zo wel zijn eigen voor en nadelen.

Een taal die we nog niet genoemd hebben is NodeJS. Dit is me aangeraden door mijn docent. Hij kent me ook wat langer en weet een beetje van wat ik wil, maar toch blijft de twijfel komen.

Voor nu betreft moet ik er nog heel goed over nadenken. Denk dat het wel C# word.
>> waarom Zend Framework?

Omdat het jarenlang het meest bekende framework was. Het is nu een beetje aan het terugvallen, frameworks als Laravel, Phalcon en Symfony winnen erg veel terrein (vooral Symfony in Nederland trouwens).
Oke, en als ik moet kiezen tussen Sym en Lara? Lara is natuurlijk gebouwd op Symf
Symfony is zeer uitgebreid en is gericht op hergebruik, Laravel is meer een leuk hobby frameworkje gebasseerd op RAPID development: heel snel een resultaat hebben, maar daardoor wel veel hergebruik inleveren. Ik denk dat qua werk je beter een fullstack framework als Symfony of ZendFramework kunt leren dan Laravel.
Ozzie, kijk eens naar Unity 3D kan je heel veel van leren.
Thanks voor de uitleg Ward, en Jordi thanks voor de link. Ik zie al wel dat het een compleet andere tak van sport is dan webdesign :)

Reageren