Hallo phpers,

Wat vinden jullie er van om een Challenge te doen als iemand iets leuk weet post het er bij.

bijvoorbeeld iemand heeft een login systeem die op cookies werkt en niet goed beveiligd is.

de challenge is dan krijg het cookie en probeer in te loggen

als het gelukt is zet je gewoon bij het topic gelukt of iets dergelijks.

voorbeeld is van koekie van hackflag.org hier mag je de challenge doen.

http://koekie.site88.net/ hier mag je challenge proberen als je eenmaal bent ingelogd zet even een boodschap er op.

Het is vooral om meer te leren over beveiliging van website en dat soort dingen.
gr
Leuk idee. Is het dan meer een hack challenge of mogen het ook andere challenges zijn?
Helaas kan ik site hier niet openen (Risk Level:Dangerous,Details:Verified fraud page or threat source), maar benieuwd of hier van die handige hackers zijn :)
ja het is inderdaad een hack challenge maar aangezien het met websites te maken heeft en beveiliging enzo.

dacht ik, ik post het hier kijken of mensen het leuk vinden om het te doen.

en met die website is niks mee je krijg geen virussen niks dus is gewoon goed.

en ja mogen ook andere challenge zijn als je er eentje weet laat maar weten ik vind het wel een leuk idee.
Binnen 1 minuut ingelogd. Gelukkig heb ik nog geen website gezien die op deze manier inlogt.
hahah ik was inderdaad ook binnen 1min ingelogd :P maar het zijn wel leuke dingen voor beginners om dit te doen weten ze gelijk waar de fout zit en hoe het werkt zeg maar:P maar blijft altijd leuk
Makkie :P
Zo'n zelfde soort lek zat vroeger ongeveer ook in mijn jongeren-community ;-)
hahah ik ken het bij mij is het ook gebeurt maar vooral voor beginners is dit er leuk om te doen ze hebben ook wel lastigere dingen zoals sql injection en weet ik wat nog meer het gaat zelfs tot servers hacken en dat soort dingen het is wel leuk opzich
Hoe werkt zoiets? Is het de bedoeling dat je sql injection gebruikt?
het is een challenge dus probeer uit te zoeken hoe of wat.

je moet wel klein beetje verstand hebben van programmeren maar dat heb jij volgens mij wel:P

denk eerst aan verschillende php authenticatie.

en als sql injection niet lukt denk dan hoe het op een andere manier kan.
Hmmm... ik heb zoiets nog nooit gedaan eerlijk gezegd :)
Dus geen idee waar ik moet beginnen...
Ozzie PHP op 24/04/2014 16:21:38

Hmmm... ik heb zoiets nog nooit gedaan eerlijk gezegd :)
Dus geen idee waar ik moet beginnen...

Same here.

Reageren