Hallo phpers,

Wat vinden jullie er van om een Challenge te doen als iemand iets leuk weet post het er bij.

bijvoorbeeld iemand heeft een login systeem die op cookies werkt en niet goed beveiligd is.

de challenge is dan krijg het cookie en probeer in te loggen

als het gelukt is zet je gewoon bij het topic gelukt of iets dergelijks.

voorbeeld is van koekie van hackflag.org hier mag je de challenge doen.

http://koekie.site88.net/ hier mag je challenge proberen als je eenmaal bent ingelogd zet even een boodschap er op.

Het is vooral om meer te leren over beveiliging van website en dat soort dingen.
gr
ooh als je het inderdaad nog nooit hebt gedaan of mee bezig bent geweest is het wel lastig:P

als je niet weet hoe of wat.

en tip:

1:zoek eens op bookmarklet op google wat het is
2: en je moet beetje verstand hebben van hoe cookies werken
De grootste hint staat eigenlijk al in dit topic.
Grootste hint is gewoon Chrome Dev. Tools > Resources :P
>> Quote Anchor link
De grootste hint staat eigenlijk al in dit topic.

Dat zal wel het verkrijgen van de cookie zijn ofzo. Maar ik heb helemaal geen cookie... :(

[size=xsmall]Toevoeging op 24/04/2014 16:29:53:[/size]

>> Grootste hint is gewoon Chrome Dev. Tools > Resources :P

En in FF of IE?
Ja begrijp ik... maar die heb ik niet, dus vroeg me af of het ook in FF of IE kan.
ooh zo sorry in FF weet ik niet hoe dat zit in met IE moet het wel lukken
Naja... ik laat het hier maar bij. Ik weet niet hoe zoiets in z'n werk gaat.
Haha, leuk dat jullie van PHPhulp het ook proberen! Echter verzoek ik jullie om niet al te veel XSS pogingen te doen. Ik host namelijk bij 000webhost en ze houden niet van hack-gerelateerde troep op hun servers. Ik heb alle voorgaande 'producten' even gewist. Ik heb niet gelet op welk 'product' wel of niet XSS pogingen zijn, excuses daarvoor.

De pagina blijft in ieder geval zolang open als 000webhost het toelaat. Ik zal zelf om de zoveel tijd even kijken en filteren om te voorkomen dat het geen zooitje wordt :).

- Koekje
Koekje, je hebt overigens wel wat problemen met addslashes zo te zien :)

Reageren