op dit moment heb ik een werkende magento store met laten we zeggen domein1.nl, op de zelfde magento installatie draait nu ook domein2.nl. Nu werkt dit prima het enige probleem waar ik nu tegen aanloop is dat ik op domein2.nl alles te zien krijg pagina's categorieen etc maar geen producten.
De producten zijn gekoppeld aan een categorie (ik zie ze immers op domein1.nl ook) en de categorie met producten hangt ook aan domein2.nl.
Ik heb al een re-index gedaan en alle cache weggegooid.
Iemand suggesties?
Het gaat om 1 magento installatie met 1 DB waar nu 2 domeinen/shops op draaien.
Het probleem is dat ik geen producten zie op het 2e domein andere paginas in categorieen zie ik wel.
Dat is dus het probleem het worden uiteindelijk meer dan 100domeinnamen met exact de zelfde informatie er in. We willen dus ook 1 voorraad en 1 database met de producten er in.
Ik heb eerder gezien dat dit werkt (nu werkt het ook) bij mij zijn alleen de producten niet zichtbaar.
Ik ken websites waar dit wel werkt.
Het gaat om een hoofddomein (organisatie) en de organisatie heeft ondernemers met een eigen domein die ook naar de website moet. Het is dus de zelfde shop met een ander schilletje er omheen het enige verschil steeds is de header die er boven staat.
Dat is toch geen concrete oplossing, nu kunnen 100 ondernemers geen eigen producten toevoegen aan hun 'eigen' webshop zonder dat het product ook beschikbaar is voor de rest.
Waarom maak je geen dagelijkse export van de db, en importeer je deze middels een API (die je zelf schrijft) in de 100 andere databases? En hoe zit het met prijzen? Maakt de organisatie geen winst dan?
Klopt en dat is ook niet de bedoeling alle ondernemers hebben de zelfde producten. Prijzen zijn vast met winst er in mee gerekend.
Ik ben wel een stap verder ik krijg nu op de categorie pagina de producten te zien alleen als ik nu op het product klik gaat hij weer naar het hoofd domein...
Ik zou sowieso geen nieuwe magento installatie gebruiken, als je inderdaad meerdere shops hebt is het heerlijk als je ze vanuit 1 backend kan beheren.
Even voor de zekerheid Stefan heb je wel als je een product bewerkt in het linker menu bij websites beide websites aangevinkt? Bij het product overzicht zie je dan bij kopje websites meerdere websites staan.
Edit: ik had je laatste bericht niet helemaal gelezen, dit lijkt er meer op dat je settings niet goed staan. Heb je bij system->config->linksbovenin je tweede domein kiezen->web heb je daar overal al je tweede domein ingevuld?
Ik heb alle 2 de stores nu onder de mainwebsite laten vallen (nu werken de categorieen dus wel)
De link bij de 2e site klopt en de producten zijn ook gekoppeld.
Echter als ik nu op een categorie pagina ben en ik klik een product aan dat gaat hij naar het andere domein met het product.
De hele reden dat we dit willen is ook dat we dan verschillende betaal opties aan verschillende domeinen kunnen hangen.