Best mensen,

Voor een nieuw project waarmee ik aan de gang ben wil ik alvast een domeinnaam registreren.

Eisen:

- In de toekomst gratis een wordpress/blog site hierop laten draaien.

- Jaarlijkse kosten onder de 5 euro, project is enkel zomersactief

Zijn er verder dingen waar ik nog op moet letten?

Alvast bedankt

Robbert
Domeinennaam zijn zo duur niet meer, let er wel op dat je zelf webruimte (hosting) moet regelen.

Vaak heb je al bij de aanschaf van een hostingpakket al een gratis domeinnaam, en is het niet bij elke webhosting mogelijk om als je alleen een domeinnaam hebt los een pakket te kopen. Je zou meteen een super-light hostingpakket erbij kunnen nemen (zonder PHP als dat kan) waarop de een 'coming soon'-page erop kan plaatsen. Dit kan je later nog uitbreiden naar een hostingpakket met PHP als je Wordpress wilt draaien.
- Aar - op 28/05/2014 15:03:45

Domeinennaam zijn zo duur niet meer, let er wel op dat je zelf webruimte (hosting) moet regelen.

Vaak heb je al bij de aanschaf van een hostingpakket al een gratis domeinnaam, en is het niet bij elke webhosting mogelijk om als je alleen een domeinnaam hebt los een pakket te kopen. Je zou meteen een super-light hostingpakket erbij kunnen nemen (zonder PHP als dat kan) waarop de een 'coming soon'-page erop kan plaatsen. Dit kan je later nog uitbreiden naar een hostingpakket met PHP als je Wordpress wilt draaien.

Bedankt voor je reactie zijn er hostingpakketen die jij aanraad in mijn geval, niet te duur maar wel een goede support en waar voor je geld?

Neostrada.
- SanThe - op 28/05/2014 15:06:51

Neostrada.

Hier betaal je voor het goedkoopste pakket helaas al 1 p/m, ik zit eerder te denken aan ongeveer 5 euro per jaar.
Altijd online en zeer goede service voor die ene Euro.
Voor euro 5,00 per jaar ga je geen domeinnaam registreren en betrouwbare/goede hosting vinden.
Je zult een keuze moeten maken: of meer investeren of gokken en genoegen nemen met een ((bijna) gratis) alternatief. Maar dan niet klagen over de mindere kwaliteit/mogelijkheden en/of als de website een tijdje niet bereikbaar is.
Als je ook nog wilt dat er mogelijkheden worden geboden om wordpress te draaien (installatie / updating (?) door hosting, database) dan zul je toch echt meer geld kwijt zijn.

Robbert B op 28/05/2014 15:10:58

Hier betaal je voor het goedkoopste pakket helaas al 1 p/m, ik zit eerder te denken aan ongeveer 5 euro per jaar.

Euro 12 per jaar. Waar hebben we het over? Dan drink je maar een biertje per maand minder in de kroeg of koop je een pakje shag/sigaretten minder per maand ;-)

Hoe zit het dan met Transip?

Hierover hoor ik ook diverse goeie ervaringen
Robbert B op 28/05/2014 15:10:58

[quote="- SanThe - op 28/05/2014 15:06:51"]
Neostrada.

[/quote]
Gemiddeld is dat al de jaarprijs voor een domeinnaam. En met 12 eur/jaar heb je al redelijke low-budget hosting. Leuk voor een hobbyprojectje, maar niet voor commerciële doeleinden omdat de server vaak erg vol zitten. Ikzelf had voorheen webhosting bij Deziweb voor 30 euro per jaar, waarover ik tevreden as.

Inmiddels heb ik een eigen VPS-server, maar dat is een grote stap te ver voor de topicstarter, dat ik hem daarmee maar niet verder wil gaan confronteren ;-)
Bij transip loopt nu(?) een aktie voor een goedkope domeinnaam. Normaal euro 7,50 per jaar, nu euro 4,00 (voor NL-domein). En als je dan verder gaat kom je op https://www.transip.nl/bestel-domein/hosting/ uit.
Moet je alsnog een hostingpakket kiezen voor minimaal euro 3,00 per maand (genoemde aanbieding van euro 2,00 is alleen voor 1e maand). En dat is dan alleen e-mail pakket. Genoemde bedragen lijken ook nog eens exclusief 21% btw.
Het goedkoopste hostingpakket kost normaal euro 5 per maand. Daar komt dan nog de domeinnaam bij. Kom je volgens mij net zo duur uit als bij Neostrada en een heleboel andere hostingbedrijven.

Over de kwaliteit kan ik niets zeggen, maar als er op die manier acties worden aangeboden, haak ik af. Een aanbieding voor 1 maand?! Prijzen exclusief btw vermelden?
Obelix en Idefix op 28/05/2014 15:31:32

Bij transip loopt nu(?) een aktie voor een goedkope domeinnaam. Normaal euro 7,50 per jaar, nu euro 4,00 (voor NL-domein). En als je dan verder gaat kom je op https://www.transip.nl/bestel-domein/hosting/ uit.
Moet je alsnog een hostingpakket kiezen voor minimaal euro 3,00 per maand (genoemde aanbieding van euro 2,00 is alleen voor 1e maand). En dat is dan alleen e-mail pakket. Genoemde bedragen lijken ook nog eens exclusief 21% btw.
Het goedkoopste hostingpakket kost normaal euro 5 per maand. Daar komt dan nog de domeinnaam bij. Kom je volgens mij net zo duur uit als bij Neostrada en een heleboel andere hostingbedrijven.

Over de kwaliteit kan ik niets zeggen, maar als er op die manier acties worden aangeboden, haak ik af. Een aanbieding voor 1 maand?! Prijzen exclusief btw vermelden?

Dat is inderdaad een vervelende instinker! Uit jullie ervaring en op basis van kosten kom ik dus momenteel zelf bij Neostrada goedkoper uit. Zijn er verder nog goede alternatieve?

Zijn de ervaring die jullie geven over Neostrada op basis van eigen ervaring of via het internet.

Alvast bedankt

Robbert

Reageren