Best mensen,

Voor een nieuw project waarmee ik aan de gang ben wil ik alvast een domeinnaam registreren.

Eisen:

- In de toekomst gratis een wordpress/blog site hierop laten draaien.

- Jaarlijkse kosten onder de 5 euro, project is enkel zomersactief

Zijn er verder dingen waar ik nog op moet letten?

Alvast bedankt

Robbert
Robbert B op 30/05/2014 15:37:31

Als ik een domeinnaam registreer dien je je adresgegevens in te voeren. Wat is hier precies de reden voor, kan ik dan post van bijvoorbeeld Neostrada thuis verwachten of enkel voor de veiligheid?

Voor de veiligheid, en is verplicht bij het bestellen van een product op internet.

Deze gegevens kan je dan deels uit de WHOIS halen. Zie bijv. de domeinzoeker op SIDN.NL.

Een domeinnaam is eigendom van jouw. Zie het als een vermelding in de Gouden Gids/Telefoongids waarin jouw huis (in dit geval je domeinnaam) in te vinden is.

Plus dat de naam en mailadres van de eigenaar publiekelijk in te zien zijn voor iedereen. Gelukkig zijn de NAW gegevens van de houder niet meer publiekelijk inzichtelijk via de SIDN. Je kan in overleg met je hosting je WHOIS-record ook laten anonimiseren. Kost vaak wel enkele euro's.

Verder stuurt bijna niemand in de webhostingwereld je nog post. Dus je hoeft niet meteen een nee-nee sticker op je bus te plakken ;-)
Mijn domeinnamen koop ik bij transIP, ze zijn niet de goedkoopste, maar nog nooit problemen gehad.
En zoals al vernoemd hebben ze aantal keer per jaar leuke acties, met bijv. cent domeinnamen of 1+1 gratis.
Natuurlijk geldt dit alleen voor het eerste jaar, maar is toch altijd mooi meegenomen.
ik heb wel eens vreemde dingen meegemaakt bij de heel goedkope partijen, waarbij processen kennelijk niet automatisch lopen, maar met de hand: een verhuizing die op vrijdagmiddag laat gestart wordt, pas op maandag wordt uitgevoerd.

Dan krijg je toch het vermoeden dat je met een scholier-op-zolderkamer hosting te maken hebt.
Of een webhosting die bij het verhuizen van de domeinnaam, 1 maand van te voren bij het verlopen van het webhostingpakket, meteen maar het pakket op disabled zet. Succes met alles te backuppen... :'(

Gelukkig zit ik nu al vele jaren op iets wat betrouwbaar is, dan een webhosting die inmiddels het land verlaten heeft, en de belasting ontduikt op de Nederlandse Antillen ;-)

Reageren