Hallo,

ik zou heel graag de informatie van een database opvragen en hierbij bepaalde info teruggeven in een tabel.
Ik weet het, het internet staat vol met tutorials en andere hulpmiddelen. Maar die zijn voor mij niet duidelijk genoeg (geen php kennis).

Dit is een voorbeeldje van wat ik nu heb. Maar het werkt nog niet.
Heeft iemand een beter voorbeeld voor me? Of één die gemakkelijker aan te passen is?

Alvast bedankt.

<?php
$username = "root";
$password = "";
$hostname = "localhost";

//connection to the database
$dbhandle = mysqli_connect($hostname, $username, $password)
or die("Unable to connect to MySQL");
echo "Connected to MySQL<br>";

//select a database to work with
$selected = mysqli_db("mysql",$dbhandle)
or die("Could not select mysql");
echo "Selected mysql<br>";

//execute the SQL query and return records
$result = mysqli_query("SELECT db, event, general_log");

//fetch tha data from the database
echo "<table>";
echo "<tr><td>db</th><th>Event</th><th>general_log</th></tr>";

while ($row = mysqli_fetch_array($result, MYSQLI_ASSOC)) {
echo "<tr><td>";
echo $row['db'];
echo "</td><td>";
echo $row['event'];
echo "</td><td>";
echo $row['general_log'];
echo "</td></tr>";
}

echo "</table>";
//close the connection
mysqli_close($dbhandle);
?>
Leer php, of laat iemand dit doen.
Ik heb momenteel een hoofd zo groot als een luchtballon, ik begrijp er niks van. Niet gedacht dat zoiets simpel, zoveel moeite zou kosten.

Toen ik deze tutorial zag, dacht ik dit wordt een eitje
https://www.youtube.com/watch?v=HtTG5Kf_mTA
op regel 19:

<?php if(!$result) { echo 'de query mislukt wegens: '. mysqli_error($dbhandle); } ?>
Ni els op 28/05/2014 17:27:34

Ik heb momenteel een hoofd zo groot als een luchtballon, ik begrijp er niks van. Niet gedacht dat zoiets simpel, zoveel moeite zou kosten.

Als je de opdracht krijgt om een huisje te bouwen, ga je dan meteen leren over hoe je de muren moet bouwen en het dak moet bouwen, of kijk je eerst naar de fundering (de basis)?
- Aar - op 28/05/2014 17:31:26

[quote="Ni els op 28/05/2014 17:27:34"]

Als je de opdracht krijgt om een huisje te bouwen, ga je dan meteen leren over hoe je de muren moet bouwen en het dak moet bouwen, of kijk je eerst naar de fundering (de basis)?
[/quote]
Gelukkig hoeft het bij mij geen huis te zijn maar gewoon een kartonnen doos xd
Het probleem is dat ik momenteel geen tijd heb om php rustig aan te leren. Ik zit met een deadline voor vrijdag :s
Ni els op 28/05/2014 17:35:30

[quote="- Aar - op 28/05/2014 17:31:26"]

[/quote]
Het probleem is dat ik momenteel geen tijd heb om php rustig aan te leren. Ik zit met een deadline voor vrijdag :s

[/quote]
Huh... Je plant een deadline, terwijl je geen goede planning hebt. Je had toch kunnen weten dat je nieuwe kennis dan op moet doen?

- Je zou een vacature kunnen aanmaken op het forum
- Zelf wat proberen en onze aangedragen tips en truuks bekijken en daar wat mee doen.
- Aar - op 28/05/2014 17:37:46

[quote="Ni els op 28/05/2014 17:35:30"]
[quote="- Aar - op 28/05/2014 17:31:26"]

[/quote]

[/quote]
Huh... Je plant een deadline, terwijl je geen goede planning hebt. Je had toch kunnen weten dat je nieuwe kennis dan op moet doen?

- Je zou een vacature kunnen aanmaken op het forum
- Zelf wat proberen en onze aangedragen tips en truuks bekijken en daar wat mee doen.

[/quote]
Nee nee, ik plan geen deadline, de persoon die me dit vraagt te doen wel. Als het aan mij zou liggen dat mocht dit nog een week of 2 worden uitgesteld. Wat houdt een vacature precies in?

Reageren