Hallo,

ik zou heel graag de informatie van een database opvragen en hierbij bepaalde info teruggeven in een tabel.
Ik weet het, het internet staat vol met tutorials en andere hulpmiddelen. Maar die zijn voor mij niet duidelijk genoeg (geen php kennis).

Dit is een voorbeeldje van wat ik nu heb. Maar het werkt nog niet.
Heeft iemand een beter voorbeeld voor me? Of één die gemakkelijker aan te passen is?

Alvast bedankt.

<?php
$username = "root";
$password = "";
$hostname = "localhost";

//connection to the database
$dbhandle = mysqli_connect($hostname, $username, $password)
or die("Unable to connect to MySQL");
echo "Connected to MySQL<br>";

//select a database to work with
$selected = mysqli_db("mysql",$dbhandle)
or die("Could not select mysql");
echo "Selected mysql<br>";

//execute the SQL query and return records
$result = mysqli_query("SELECT db, event, general_log");

//fetch tha data from the database
echo "<table>";
echo "<tr><td>db</th><th>Event</th><th>general_log</th></tr>";

while ($row = mysqli_fetch_array($result, MYSQLI_ASSOC)) {
echo "<tr><td>";
echo $row['db'];
echo "</td><td>";
echo $row['event'];
echo "</td><td>";
echo $row['general_log'];
echo "</td></tr>";
}

echo "</table>";
//close the connection
mysqli_close($dbhandle);
?>
Ik vind het zo jammer dat het net lijkt alsof je geen enkele moeite doet.

Vacature: bovenin staat een menu-balk. Daarin staat o.a. PHP forum. Doe eens gek en klik daar op. Kom je allerlei mogelijkheden tegen, waaronder vacature. Word je ook uitgelegd aan welke criteria een vacature moet voldoen. Om het je makkelijk te maken: http://www.phphulp.nl/php/forum/vacatures/26/

Verder begrijp ik het niet goed.
Je laat je iets in de maag splitsen, waar je geen kennis van hebt?
Misschien verstandig(er) om dat aan te geven en te zorgen dat er wel enige (basis)kennis is.
Iets werkend krijgen is 1, maar goed en veilig is een stap verder.

Toen je klein was, leek fietsen vast ook heel gemakkelijk: bijna iedereen doet/kan het.
Maar je bent ook begonnen (neem ik aan) met een kleine fiets en zijwieltjes. Daarna zonder wieltjes, grotere fiets en nu gaat het je vrij gemakkelijk af (ga ik van uit). En soms gebeurt er iets waardoor je valt.

PHP is niet heel anders. Je leert het niet van vandaag op morgen (en al helemaal niet in 6 uur). En als je door vallen en opstaan de basis beheerst kun je verder. En zelfs dan zul je nog wel eens vallen.

In het vacatureforum op onze site kan je een topic (vacature) aanmaken waarin je al je eisen kwijt kan.
Let wel op de daar geldende regels.
Obelix en Idefix op 28/05/2014 17:49:19

Ik vind het zo jammer dat het net lijkt alsof je geen enkele moeite doet.

Vacature: bovenin staat een menu-balk. Daarin staat o.a. PHP forum. Doe eens gek en klik daar op. Kom je allerlei mogelijkheden tegen, waaronder vacature. Word je ook uitgelegd aan welke criteria een vacature moet voldoen. Om het je makkelijk te maken: http://www.phphulp.nl/php/forum/vacatures/26/

Verder begrijp ik het niet goed.
Je laat je iets in de maag splitsen, waar je geen kennis van hebt?
Misschien verstandig(er) om dat aan te geven en te zorgen dat er wel enige (basis)kennis is.
Iets werkend krijgen is 1, maar goed en veilig is een stap verder.

Toen je klein was, leek fietsen vast ook heel gemakkelijk: bijna iedereen doet/kan het.
Maar je bent ook begonnen (neem ik aan) met een kleine fiets en zijwieltjes. Daarna zonder wieltjes, grotere fiets en nu gaat het je vrij gemakkelijk af (ga ik van uit). En soms gebeurt er iets waardoor je valt.

PHP is niet heel anders. Je leert het niet van vandaag op morgen (en al helemaal niet in 6 uur). En als je door vallen en opstaan de basis beheerst kun je verder. En zelfs dan zul je nog wel eens vallen.

Ik heb deze opdracht niet persé aangenomen ofzo, die persoon vroeg aan me of ik ervoor kon kijken en dat probeer ik. Ik heb hem ook duidelijk gemaakt dat ik niks kan beloven. Dus ik haal alles uit de kast om een oplossing te vinden.
Wees dan de slimste en geef gewoon aan dat jij zijn/haar deadline niet kan halen en verdiep je er zelf in.
Weet de ander waar die aan toe is en jij ook, scheelt je ook een enorme luchtballon ;-)
Elmar vH op 28/05/2014 18:03:15

Wees dan de slimste en geef gewoon aan dat jij zijn/haar deadline niet kan halen en verdiep je er zelf in.
Weet de ander waar die aan toe is en jij ook, scheelt je ook een enorme luchtballon ;-)

Ja mocht ik zien dat het er niet in zit, dan laat ik het die persoon wel weten. Maar blijven volhouden zeker? :)

Maar ik begrijp nog altijd niet wat er moeilijk is aan hetgene wat ik wil bereiken.

Als ik bv deze video volg: https://www.youtube.com/watch?v=HtTG5Kf_mTA

Dat is precies wat ik nodig heb, maar ik krijg daar 3 foutmeldingen, ik heb nochtans precies dezelfde code.

Kan het zijn dat ik deze foutmeldingen krijg doordat de database niet goed is verbonden?

Warning: mysqli_connect(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Host is onbekend. in C:\wamp\www\DBFact\connect-mysql.php on line 8

Warning: mysqli_connect(): (HY000/2002): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Host is onbekend. in C:\wamp\www\DBFact\connect-mysql.php on line 8

Warning: mysqli_query() expects parameter 1 to be mysqli, boolean given in C:\wamp\www\DBFact\DBFact.php on line 16
Wat vul je precies in? Laat je relevante code eens zien?

Volhouden aan iets waar je geen ervaring mee hebt?
Begin liever bij het begin, dan wete je precies hoe je alles moet bouwen. MySQL(i) is gewoon een stap te ver. Geloof ons......

Je doet er het beste aan om bij het begin van PHP te beginnen, en over een paar maanden naar MySQLi te kijken.
Ni els op 28/05/2014 18:15:15

Kan het zijn dat ik deze foutmeldingen krijg doordat de database niet goed is verbonden?

Warning: mysqli_connect(): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Host is onbekend. in C:\wamp\www\DBFact\connect-mysql.php on line 8

Warning: mysqli_connect(): (HY000/2002): php_network_getaddresses: getaddrinfo failed: Host is onbekend. in C:\wamp\www\DBFact\connect-mysql.php on line 8

Warning: mysqli_query() expects parameter 1 to be mysqli, boolean given in C:\wamp\www\DBFact\DBFact.php on line 16

Lijkt mij duidelijk.
De derde melding is het vervolg op de eerste twee.
Het voorbeeld bestaat uit 2 bestanden:

connect-mysql.php:

<?php

DEFINE ('DB_USER', '89dbuser1');
DEFINE ('DB_PSWD', '**knip**');
DEFINE ('DB_HOST', '**knip**');
DEFINE ('DB_NAME', '**knip**');

$dbcon = mysqli_connect(DB_HOST, DB_USER, DB_PSWD, DB_NAME);

?>

test.php:

<!doctype html>
<html>
<head>
<meta charset="utf-8">
<title>Naamloos document</title>
<link href="Opmaak.css" rel="stylesheet" type="text/css">
</head>

<body>

<h1>Display Data from DB</h1>

<?php
include('connect-mysql.php');
$sqlget = "SELECT * FROM people";
$sqldata = mysqli_query($dbcon, $sqlget) or die('error getting');

echo "<table>";
echo "<tr><th>ID</th><th>First Name</th><th>Last name</th></tr>";

while($row = mysqli_fetch_array($sqldata)){
	echo "<tr><td>";
	echo $row['peopleid'];
	echo "</td><td>";
	echo $row['firstname'];
	echo "</td><td>";
	echo $row['lastname'];
	echo "</td></tr>";
	}

echo "</table>";
?>
</body>
</html>

Normaal gezien zouden beide bestanden in orde moeten zijn, maar aangezien ik niet over de database beschik die de persoon in de tutorial gebruikte, zou ik graag willen weten wat ik precies hoef aan te passen om bv men eigen database te kunnen gebruiken.

Kan iemand me verder helpen aub?
zo maar een wilde gok: bij de define() regels je eigen username, password, databasenaam invullen.
En ook de server waarop de database staat, maar dat is heel vaak "localhost".

Dat vertelt je hoster je (staat in je welkomsmail)
Ivo P op 30/05/2014 10:05:47

zo maar een wilde gok: bij de define() regels je eigen username, password, databasenaam invullen.
En ook de server waarop de database staat, maar dat is heel vaak "localhost".

Dat vertelt je hoster je (staat in je welkomsmail)

Ow ok bedankt, ik probeer het even

[size=xsmall]Toevoeging op 30/05/2014 10:53:45:[/size]

Ok epic, nu geraak ik al wat verder, bedankt ivo P. Daarnet had ik nog het probleem dat ik geen data te zien kreeg in mijn cellen, maar door bij de $row['name'] regel, telkens de waarde aan te passen die tussen de '' staat, werkt alles nu perfect zoals het hoort. Nu nog hopen dat ik hetzelfde kan toepassen bij mijn echte database. Iedereen hartelijk bedankt voor zijn/haar hulp tot nu toe.

[size=xsmall]Toevoeging op 30/05/2014 13:28:50:[/size]

Het is me gelukt om men eigen database te kunnen gebruiken, geweldig. Maar ik zit nog met 1 probleem, de plaats in de database waar een foto zou moeten komen, staat er bv 2.jpg maar ik had daar graag geen tekst maar een foto gehad. Ikzelf ben ook niet echt volledig op de hoogte wat een database precies allemaal inhoud, maar kan deze ook foto's bevatten? Of hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Reageren