Hallo,

Ik heb hier al een tijdje geleden een topic over aangemaakt maar laat ik nu wat duidelijker maken:

Ik heb een pagina gemaakt dat alle records uit een table uit mn datbase weergeeft, Nu wil ik 2 knoppen daaronder met: verwijderen en wijzigen.

Ik heb het dat als je op een knop drukt dat je naar een link met de id die in de database staat. (bijv: /edit.php?edit=4 die 4 is de id)

ik wil dat ik naar een pagina ga waar ik de data kan wijzigen (die data waar die knoppen onder stonden) en dat ik wil ik ook met het verwijderen dat die data kan verwijderen.

Het zal fijn zijn als het wordt aangeleverd in een hele script, ik zit nu te prutsen met allemaal losse scriptjes en aangezien ik een noob ben in php zou dat handig zijn dat ik het kan kopieeren en dan naar mijn doeleinde kan aanpassen.

ALVAST BEDANKT VOOR DE MOEITE!

Groetjes,

Matthijs
Ik kan wel een hoop kant en klare code geven, maar daar leer je niks van... toch ;-)

Maar goed, ik kan je wel een stukje op weg helpen:

<?php
if($_SERVER['REQUEST_METHOD']=="GET") {
	if($_GET['actie']=="edit") {
		if(isset($_GET['id'])) {
			// wijzig de boel.
		}
	} elseif($_GET['actie']=="delete") {
		if(isset($_GET['id'])) {
			// verwijder de boel.
		}
	} else {
		echo "Onbekende actie! Wat wil je nou precies doen?";
	}
} else {
	// hier je formulier met twee submit-knoppen, genaamd 'edit' en 'delete'
}
?>

Ik durf te wedden dat je hiermee een flink stuk verder moeten gaan komen, en anders kunnen we in dit topic je verder helpen.
Matthijs P op 05/06/2014 17:10:14

Ik heb een pagina gemaakt dat alle records uit een table uit mn datbase weergeeft, Nu wil ik 2 knoppen daaronder met: verwijderen en wijzigen.

Daaronder als 'onder alle records' gaat niet werken; dan zou je niet weten welk record het betreft.
Zou dus op elke regel / elk record buttons toevoegen: verwijderen en aanpassen. Hier koppel je het idee aan.

Het zal fijn zijn als het wordt aangeleverd in een hele script,

Plaats dan een vacature. Hulp willen we best geven, maar enige eigeninbreng wordt wel verwacht.

ik zit nu te prutsen met allemaal losse scriptjes en aangezien ik een noob ben in php zou dat handig zijn dat ik het kan kopieeren en dan naar mijn doeleinde kan aanpassen.

Wat heb je dan al? Waar loop je op vast?
Noob zijn we allemaal geweest; door scripts van anderen te bekijken, tuts te volgen en vragen te stellen hebben we allemaal geleerd.

Edit: Aar heeft al een mooie voorzet gegeven voor het script dat controleert of er op een link is geklikt/welke link is geklikt.
Bedankt voor je snelle reactie!

Lang leve mijn vaagheid, ik heb de pagina al waar die 2 linkjes staan laat maar zeggen.

dit heb ik al:

<html>
	<head>
	<title>Alles</title>
	<link rel="stylesheet" type="text/css" href="styledashboard.css">
	</head>
</html>

<?php
	include_once('connect_db.php');
	$res = mysql_query("SELECT id,toestel,type,aantal,kleur FROM overzicht");

while( $row = mysql_fetch_array($res) )
	  echo '<b> </b>'." <b>Toestel: </b> $row[toestel]<br/> <b>Type hoesje: </b>$row[type]<br/> <b>Kleur:</b> $row[kleur]<br/> <b>Aantal</b> $row[aantal] <br/> 
                <a href='edit.php?edit=$row[id]'>Bewerken</a> <a href='verwijderen.php?verwijderen=$row[id]'>Verwijderen</a> <br/><br/>";
?>

Ik zou graag een pagina hebben waar ik de data kan wijzigen en een pagina waar ik de data kan verwijderen

Groetjes,

Matthijs

Gebruik mijn voorbeeld script in edit.php, en pas POST aan naar GET.
Bedenk bij het script van Aar dat je niet meerdere bestanden (edit.php en verwijder.php) nodig hebt, maar dat het in 1 bestand kan.

Ten aanzien van je code:
Mysql komt te vervallen, gebruik mysqli (of PDO)
Waar is de foutafhandeling bij je query?
Waarom mysql_fetch_array i.p.v. mysql_fetch_assoc? Je maakt geen gebruik van de array mogelijkheid.
Waarom begin je op regel 13 de echo met ' en gaat daarna over op "?
Sowieso is die regel vreemd; waarom beginnen met een vette spatie? Verder is inline-css niet echt meer van deze tijd. Op regel 14 heb je HTML-code staan (a href), maar werk je met ' Waarom niet met " (zoals op regel 4/gebruikelijk(er) is?
Of variabelen binnen/buiten quotes horen, zijn al meerdere topics verschenen.
Plus dat de URL nu aangepast kunnen worden naar:
script.php?actie=edit&id=42

of

script.php?actie=delete&id=1337
ik wil wel 2 pagina's dus als je bij het overzicht op wijzigen druk dat je naar een formuliertje gaat waar je het kan wijzigen en als je op verwijderen dat je de data die er staat verwijderd
Waarom niet een centrale pagina waarop je alle acties (delete, edit) kan afhandelen?
Veel onderhoudsvriendelijker.

In mijn voorbeeld kan je toch twee formulieren kwijt? Voor wijzigen, en verwijderen.(bevestigen ervan)
http://prntscr.com/3px9zy

dit heb ik als ik op wijzigen druk wil ik een formulier waar ik de gegevens kan wijzigen.
en als ik op verwijderen druk dat de gegevens verwijderd worden
Heb je al iets met mijn opzet gedaan?

Reageren