Ik ben bezig met een cursus PHP&MySQL.
Ik heb WAMP (incl. MySQL) geïnstalleerd maar volgens mij is er iets mis met de installatie of moet ik nog dingen veranderen in de installatie. Hoe het ook zij ik krijg geen verbinding met MySQL. Ik heb in MySQL al een database aangemaakt onder de naam 'mijn_databank'.
Ik heb van alles geprobeerd, bijv. het onderstaande bestandje opgeslagen als db_config.php en dat vervolgens laten oproepen in de browser. Dus: localhost/db_config.php Maar ik blijf een leeg scherm krijgen.
Is er een mogelijkheid om de installatie van MySQL te testen?
Ik heb de code van php.net gebruikt. Daarbij heb ik als gebruikersnaam 'root' ingevuld. Een wachtwoord heb ik volgens mij niet aangegeven.
Nu krijg ik geen leeg scherm maar de volgende foutmelding:
( ! ) Warning: mysqli::mysqli() [<a href='mysqli.mysqli'>mysqli.mysqli</a>]: (28000/1045): Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: YES) in C:\wamp\www\db_config.php on line 10
Call Stack
# Time Memory Function Location
1 0.0012 365320 {main}( ) ..\db_config.php:0
2 0.0012 367528 mysqli->mysqli( ) ..\db_config.php:10
Failed to connect to MySQL: (1045) Access denied for user 'root'@'localhost' (using password: YES)
[size=xsmall]Toevoeging op 26/07/2014 16:03:40:[/size]
Je springt nu wel van de hak op de tak. Je laat ons eerst een stuk code zien en daarna ga je met andere code aan de slag. Dat schiet niet op natuurlijk. En bovendien HET KLOPTE dat je een lege pagina kreeg!
Dankjewel, nu krijg ik idd weer een leeg scherm. Dus volgens jullie is dat een teken dat er een verbinding is met MySQL.
Dus als ik het goed begrepen heb,als ik nu een tabel aanmaak met een aantal kolommen moet deze op deze manier zichtbaar zijn?
maar om zonder tabellen aan te maken iets uit de database te toveren kun je dit doen:
<?php
$db_config['server'] = 'localhost';
$db_config['username'] = 'root';
$db_config['password'] = '';
$db_config['database'] = 'mijn_databank';
$con = mysqli_connect($db_config['server'], $db_config['username'], $db_config['password']);
if (!$con) {
echo 'Er kon geen verbinding gemaakt worden met de database: ' . mysqli_error();
exit;
}
echo '<h3>Verbinding met de database is opgezet.</h3>';
echo '<h3>Dit zijn de databases die voorhanden zijn op de server:</h3>';
[size=xsmall]Toevoeging op 26/07/2014 16:29:23:[/size]
Wij geven je bewust voorbeelden met de mysqli extensie omdat de mysql_ extensie verouderd is en in toekomstige PHP versies misschien niet meer zal werken
Ik kom weer niet verder!!!
Ik heb nu idd verbinding met MySQL maar ik wil nu vanuit PHP een database met de naam "oefening" aanmaken.
Dat probeer ik met het volgende PHP-script:
<?php
$linkID = mysql_connect('localhost', 'root', '');
mysql_create_db('oefening', $linkID);
mysql_select_db('oefening');
$query = "CREATE TABLE fears (
id INT NOT NULL AUTO_INCREMENT PRIMERY KEY,
)";
$result = mysql_query($QUERY_STRING);
?>
Dan krijg ik echter de volgende melding:
(!) Fatal error: Call to undefined functie mysql_create_db () in C: \ wamp \ www \ create_db.php on line 13
Call Stack
# Tijd Geheugen Functie Plaats
1 0.0015 366136 {Main} () .. \ Create_db.php : 0
Wat doe ik nu weer verkeerd, of wat zie ik nu weer over het hoofd?