Ik ben bezig met een cursus PHP&MySQL.
Ik heb WAMP (incl. MySQL) geïnstalleerd maar volgens mij is er iets mis met de installatie of moet ik nog dingen veranderen in de installatie. Hoe het ook zij ik krijg geen verbinding met MySQL. Ik heb in MySQL al een database aangemaakt onder de naam 'mijn_databank'.
Ik heb van alles geprobeerd, bijv. het onderstaande bestandje opgeslagen als db_config.php en dat vervolgens laten oproepen in de browser. Dus: localhost/db_config.php Maar ik blijf een leeg scherm krijgen.
Is er een mogelijkheid om de installatie van MySQL te testen?
Ook probeer ik het rechtstreeks in MySQL op de volgende manier:
INSERT INTO `persons`(`VoorNaam`, `Achternaam`, `Leeftijd`) VALUES ([Peter],[Griffin],[35])
Dan krijg ik echter de volgende foutmelding:
#1064 - You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '[Peter],[Griffin],[35])' at line 1
Ik diverse boeken doorgespit en verschillende site's bezocht en volgens mij doe ik het toch echt goed.
Help Me alsjeblieft!!!!
[size=xsmall]Toevoeging op 08/08/2014 17:36:44:[/size]
nog geschreven met mysql-functies ipv mysqli, maar het idee is hetzelfde: zorg dat je bij een niet lukkende query een foutmelding krijgt (die zijn vaak best verhelderend)
Volgens mij ook Ivo. Ik heb echter nooit geprobeerd of tabelnamen hoofdletter gevoelig zijn want ik schrijf ze standaard uitsluitend met kleine letters. gebruik van backtics heb ik ook afgeleerd en gebruik ik ook al heel lang niet meer