Door
Ozzie PHP
op 04-08-2014 21:23
gewijzigd op 04-08-2014 21:37
2.221 views
Op vakamtie slechte verbinding. Excuus. Als ik een bestand met services heb hoe noem ik dan de variabele waar die instructies als classnaam, params etc in staan? Iets als configutation, marr dan specifieker en korter? Oh ja, en dat geldt dan voor 1 service. Misschien iets als script? Of weet iemand iets beters?
Stel je wilt een mailer service instellen en in een config bestand geef je aan dat de class phpmailer moet worden gebruikt en dan geef je nog wat parameters aan. Hoe noem je dan dit "brokje" informatie waar deze gegevens in staan en waarmee de mailer service dus wordt opgebouwd? Wat is een goede naam voor een variabele? Niet te lang?
Nee, het moet iets algemeens zijn, want het kan ook iets andets dan een mailer zijn.. Het moet dus aanheven dat het gegevenszijn waarmeeje een service opbouwt. Een algemene en korte naam en liefst ook geen afkorting.
Toevoeging op 06/08/2014 19:33:07:
Nee, het moet iets algemeens zijn, want het kan ook iets andets dan een mailer zijn.. Het moet dus aanheven dat het gegevenszijn waarmeeje een service opbouwt. Een algemene en korte naam en liefst ook geen afkorting.
Dat is inderdaad niet duidelijk. Vandaar dacht ik script ofzo.. Dus een service die wordt opgebouwd volgens een script. Maar ja... Alles is eigenlijk een script, dus daarom niet helemaal lekker. En alternatief zou welkom zijn. Iemand?
Toevoeging op 06/08/2014 19:54:51:
Dat is inderdaad niet duidelijk. Vandaar dacht ik script ofzo.. Dus een service die wordt opgebouwd volgens een script. Maar ja... Alles is eigenlijk een script, dus daarom niet helemaal lekker. En alternatief zou welkom zijn. Iemand?
Zoiets algemeens als $config is ook het eerste waaraan ik zou denken, maar het hangt misschien ook af van het design pattern: wáár die configuratie vandaan komt en wíé die configuratie bepaalt en/of gebruikt, kan namelijk allemaal relevant zijn.