Op vakamtie slechte verbinding. Excuus. Als ik een bestand met services heb hoe noem ik dan de variabele waar die instructies als classnaam, params etc in staan? Iets als configutation, marr dan specifieker en korter? Oh ja, en dat geldt dan voor 1 service. Misschien iets als script? Of weet iemand iets beters?
* bump *

Stel je wilt een mailer service instellen en in een config bestand geef je aan dat de class phpmailer moet worden gebruikt en dan geef je nog wat parameters aan. Hoe noem je dan dit "brokje" informatie waar deze gegevens in staan en waarmee de mailer service dus wordt opgebouwd? Wat is een goede naam voor een variabele? Niet te lang?
Nee, het moet iets algemeens zijn, want het kan ook iets andets dan een mailer zijn.. Het moet dus aanheven dat het gegevenszijn waarmeeje een service opbouwt. Een algemene en korte naam en liefst ook geen afkorting.

Toevoeging op 06/08/2014 19:33:07:

Nee, het moet iets algemeens zijn, want het kan ook iets andets dan een mailer zijn.. Het moet dus aanheven dat het gegevenszijn waarmeeje een service opbouwt. Een algemene en korte naam en liefst ook geen afkorting.
$serviceBuildinfo of iets dergelijks ?
Echt kort kun je niet krijgen lijkt me als over service gaat ?

Of je gaat afkorten dan krijg je $sbi ( voor een leek is dit wartaal ).
Dat is inderdaad niet duidelijk. Vandaar dacht ik script ofzo.. Dus een service die wordt opgebouwd volgens een script. Maar ja... Alles is eigenlijk een script, dus daarom niet helemaal lekker. En alternatief zou welkom zijn. Iemand?

Toevoeging op 06/08/2014 19:54:51:

Dat is inderdaad niet duidelijk. Vandaar dacht ik script ofzo.. Dus een service die wordt opgebouwd volgens een script. Maar ja... Alles is eigenlijk een script, dus daarom niet helemaal lekker. En alternatief zou welkom zijn. Iemand?
$serviceDefinition
$serviceDefinitionParams
$serviceDefParams
$serviceArguments
$serviceConfig

$svcDef misschien?
Tot nu toe vind ik de optie $definition genoemd door A Vreugdenhil de mooiste.

Ik dacht zelf ook nog eventueel aan $blueprint. Dus de "blauwdruk" voor een service.

Stel we willen een database service maken, dan wordt deze met onderstaande gegevens gemaakt:

class:    PDO
database: some_db
pass    : 123abc
user    : zegikniet

Wat is dan de beste variabele-naam voor deze gegevens: $definition of $blueprint?

Graag jullie mening.
$blueprint lijkt mij het mooiste omdat $definition misschien voor nog andere dingen gebruikt kan worden.
en $blueprint niet heel erg snel.

Reageren