Hey guys,

Weet iemand hier toevallig wat nginx is? Ik las dat het een soort server is "naast" Apache? Ik snap het niet echt. Is dit een vervanging van Apache, of werkt het samen? Iemand die hier iets over kan vertellen?
Ozzie PHP op 15/08/2014 17:54:02

>> De kunst is dan dus eerst bepalen welke applicaties er profijt van hebben.

Mja, ik heb nog geen Plesk dus dat valt moeilijk te zeggen. Maar ik verwacht dat het een server-wide setting is. Lijkt me niet dat je het voor de ene applicatie aanzet en voor de andere niet. Maar als ik het zo lees, heb je er toch altijd profijt van? Of zie ik dat verkeerd?

Ja, dat zie je verkeerd. Het ligt aan je websites. Als je nginx zou gebruiken betekent het niet dat je websites meteen sneller zijn, anders zou iedereen (die het kan) inmiddels wel overgestapt zijn.

Ik zou nginx als proxy gebruiken en Apache als de 'echte' webserver, zo kun je nog wel .htaccess, etc. gebruiken maar worden de requests sneller afgehandeld, etc.

Dus simpel gezegd - als het kan, dan moet je het doen! Als je ook nog wat overhebt voor een hele goede web server moet je eens naar LiteSpeed kijken. Ik gebruik het zelf en het is een goede server.
Oké thanks. Plesk werkt er standaard mee (met nginx) dus dat is wel handig.

Reageren