Ik zoek een video-editor om wat vakantie-filmpjes mee te kunnen editen. Ik was aan het kijken naar Camtasia Studio, maar ik kwam erachter dat je daarmee het beeld (helderheid, contrast e.d.) niet kunt aanpassen.
Wat is tegenwoordig een goede editor? Ik wil dus het beeld van een filmpje kunnen aanpassen (helderheid, contrast, scherpte dat soort dingen). En ik wil een filmpje kunnen monteren, dus stukjes eruit halen, knippen e.d. Ook moet ik kunnen in- en uitfaden. Ik weet dat je dit allemaal kan met Adobe Première, maar dat programma is veel te zwaar voor mijn computer. Ik zoek dus iets simpelers. Iets wat lijkt op bijv. Camtasia Studio, maar waar je wel het beeld (helderheid, contrast etc.) kan aanpassen.
Jaren (8) geleden gebruikte ik Pinnacle Studio. Geen idee of dat tegenwoordig nog bestaat, maar ik kon er altijd goed mee overweg. Ook geschikt om DVD-menu's, hoofdstukken etc aan te maken.
Jaren (8) geleden gebruikte ik Pinnacle Studio. Geen idee of dat tegenwoordig nog bestaat, maar ik kon er altijd goed mee overweg. Ook geschikt om DVD-menu's, hoofdstukken etc aan te maken.
Mijn advies... begin er niet aan. Na versie 14 is Pinnacle behoorlijk om zeep geholpen en is het een zeer log, instabiel en fragiel pakket. Ik heb deze op mijn PC geïnstalleerd die ruim aan de systeemeisen voldoet, maar fatsoenlijk werken is echt onmogelijk. Ook veel crashes....
Voor opnamen geluid van de computer gebruik ik "cable input" dat is een virtuele geluidsuitgang die rechtstreeks (software) met de audio input verbind.