Ik zoek een video-editor om wat vakantie-filmpjes mee te kunnen editen. Ik was aan het kijken naar Camtasia Studio, maar ik kwam erachter dat je daarmee het beeld (helderheid, contrast e.d.) niet kunt aanpassen.
Wat is tegenwoordig een goede editor? Ik wil dus het beeld van een filmpje kunnen aanpassen (helderheid, contrast, scherpte dat soort dingen). En ik wil een filmpje kunnen monteren, dus stukjes eruit halen, knippen e.d. Ook moet ik kunnen in- en uitfaden. Ik weet dat je dit allemaal kan met Adobe Première, maar dat programma is veel te zwaar voor mijn computer. Ik zoek dus iets simpelers. Iets wat lijkt op bijv. Camtasia Studio, maar waar je wel het beeld (helderheid, contrast etc.) kan aanpassen.
Bedankt allemaal voor jullie reacties. Ik denk dat de oplossing van phpknipper wel een goede kan zijn, die cyberlink powerdirector.
@phpknipper: als ik je dus goed begrijp kan ik met die scherm recorder dus gewoon alles opnemen wat er op m'n scherm gebeurt. Zowel beeld als geluid? Stel ik speel op mijn scherm bijv. een filmpje af met windows media player, kan ik dan met de screenrecorder dat filmpje opnemen, met geluid erbij? En zie je dan ook de muis bewegen? En hoe is de kwaliteit? Is die goed (vloeiend)? En kun je bijv. in goede kwaliteit opnemen zonder dat de bestanden qua omvang heeel erg groot worden? Kun je dat allemaal zelf instellen?
Oké, thanks.. hoe bedoel je dat je geluidskaart dat moet toestaan? Ik heb de screen recorder van camtasia geprobeerd en daar kan ik in ieder geval wel geluid mee opnemen. Ik neem aan dat mijn geluidskaart het dan toestaat?
Ik zag in jouw screenshot hierboven trouwens staan "rondom muis". Wat wordt daarmee bedoeld? Dat ik de muis over m'n scherm kan bewegen en dat ie dan het gedeelt rondom de muis opneemt?
En de kwaliteit is die goed? Zijn het vloeiende beelden?