Hey allemaal,

Ik had ff een vraagje. Als iemand z'n email adres post, doet 9 van de 10 mensen naampje [at] domeinnaam (punt) nl. Waarom doet bijna niemand meer: [email protected]?
Ik dacht eerst namelijk dat @ en .nl geblockt waren op het forum :s en dat iedereen toen dit [at] (punt) nl ging doen.
nope, want computers bluffen niet, en zijn niet bang omdat ze meestal in de gedaante van iemand anders (proxieservers) een huis binnenvallen. En daarbij, de auto is hier een cabrio zonder dak, en zonder sleutelgat. Je kan er zo mee wegreiden, zonder dat iemand het door heeft.

Okee, dat is een beetje overdreven, maar het komt wel al dichter in de buurt. En Spambots luisteren echt niet naar robots.txt of varianten. Geef ze 1 goede reden waarom?
Als je ze zou kunnen controleren, zouden het geen spambots meer zijn...
Bas zou die functie van mail gwoon ff xtje door md5() halen.. Dan zou alleen nog een optische bot oid het kunnen jatten :P
Ik snap de redenering niet?
als je de mail door md5 haalt kan je 'm net zo goed niet posten.

Je wil tenslotte ook ooit nog een mail naar iemand versturen zonder eerst vier jaar naar de inhoud te hoeven raden.
Ik snap het probleem niet. Je kunt toch gewoon een scriptje maken dat een plaatje maakt? En dan zorg je dat dat script zo wordt aangeroepen: emailplaatje.php?uid=23

En dan zet je in dat plaatje-script gewoon een database query. Het nadeel is dan natuurlijk wel dat alleen emailadressen van leden zo kunnen worden gepost...
Gister en daarvoor iig nog niet ;)
Zal Bas wel mee bezig geweest zijn :P
Inderdaad, sommige veranderingen worden wel heel snel doorgevoerd hier ^^,
<?php
echo base64_encode('pindakaas');
?>
levert op:

Reageren