En wat is de reden dat je genummerde velden hebt? Met SQL wil je juist goed schaalbare queries maken, zonder regelmatig een veld toe te moeten voegen uit een bepaalde entiteit (groepen op een school bijv.)
Ja, dan krijg ik: Unknown column 'voorbeeld' in 'field list'
Met $a2 als voorbeeld
Uiteraard heb ik een mijn database een colum genaamd a2, dit heb ik al gecontroleerd
En wat is de reden dat je genummerde velden hebt? Met SQL wil je juist goed schaalbare queries maken, zonder regelmatig een veld toe te moeten voegen uit een bepaalde entiteit (groepen op een school bijv.)
Ik werk met genummerde velden:
1: Omdat ik het makkelijker vind om nummers te onthouden dan woorden, dus ik heb liever
a1, a2, a3, a4 dan profielnaam, plaats, wachtwoord, etc
2: Ik wil geen woorden in mijn script, omdat mijn scripts alle woorden uit de pagina haalt van de taal van de bezoeker en zo houd ik het overzichtelijk (voor mezelf)
:-)
[size=xsmall]Toevoeging op 22/09/2014 13:55:44:[/size]
- Aar - op 22/09/2014 13:50:54
Wat staat er in $a2?
Momenteel is $a2:
$a2 = "voorbeeld";
En dan werkt ie nog steeds niet
en a2 in mijn databse is:
Dus met andere woorden: Je wilt dus bij een toevoeging extra moeite nemen om je applicatie up to date te houden, door de queries steeds aan te passen. Terwijl je met een genormaliseerde database een paar seconden tijd nodig hebt om een nieuwe klas/nummer toe te voegen? Plus dat de kans groot is dat je nu met een typfout een grote kans hebt dat de gegevens verkeerd verwerkt worden.
Tevens kan je met een genormaliseerde database makkelijker berekeningen uitvoeren dan met een ongenormaliseeerde database.
Dus misschien is het toch eens de moeite om ernaar te kijken. We willen je graag helpen met de opzet van een dergelijke database als je er niet uit komt. Ik kan je verzekeren dat alles op die manier juist een stuk overzichtelijker zal worden dan nu.
Kort samengevat: Genummerde velden zijn not-done, als je het omzet naar records, dan is het well-done ;-)
Als je kan vertellen wat je precies wilt bereiken met het systeem wat je bouwt, dan kunnen we meer vertellen.
Ik neem aan dat de mogelijkheid dat je database gehacked wordt via SQL-injection dan ook bewust open gehouden is omdat je dit gemakkelijker en overzichtelijker vindt ?
Ik neem aan dat de mogelijkheid dat je database gehacked wordt via SQL-injection dan ook bewust open gehouden is omdat je dit gemakkelijker en overzichtelijker vindt ?
Als we sarcastisch gaan doen: ja natuurlijk, zijn toch niet mijn gegevens!