Ik heb een in beginsel vrij simpel vraagje... maar als je er wat langer over nadenkt is het toch best lastig... of misschien wel niet?
Stel, ik wil een bannermodule maken waarmee een admin banners op de site kan beheren. Het is logisch dat we alle code die bij deze module hoort, op de server groeperen in een mapje "bannerbeheer" (of iets in die richting). Nu denk ik bij mezelf, bannering dat valt onder marketing dus op de server maak in een "hoofdmap" genaamd "marketing" met daaronder de submap "bannerbeheer":
marketing/
bannerbeheer/
index.php
So far, so good...
Ik zou ook hetvolgende kunnen bedenken. We hebben de hoofdmap "marketing", een onderdeel van marketing is "promotie". "Promotie" kunnen we weer verder onderverdelen naar een mapje "communicatie". Hmm, communictatie bestaat in online en offline vorm... en dan krijgen we dus ineens dit:
marketing/
promotie/
communicatie/
online/
bannerbeheer/
index.php
Mijn vraag is nu, hoeveel niveaus je moet aanhouden. Gewoon één hoofdniveau (hoofdmap) met daaronder een submap zoals in voorbeeld 1? Of moet je juist zoveel mogelijk specifieke niveaus aanmaken zoals in voorbeeld 2? Zijn daar eigenlijk richtlijnen/adviezen voor?