Ola,

Ik weet dat sommigen van jullie als zelfstandige (ZZP'er) werken.

Nu vraag ik me af hoe jullie je boekhouding/administratie en planning bijhouden. Volgens mij gebruiken veel mensen hier gewoon Excel voor, maar ik ben benieuwd of jullie toevallig ook ervaring hebben met software-pakketten, bijv. om facturen in op te slaan, of adresgegevens van klanten e.d. En gebruik je speciale plannings-software, of doe je dat met Outlook ofzo?

Iemand die hier iets over kan/wil vertellen?
Facturen maak ik in 123Factuur in elk geval. Software, niet te duur, maar wel erg gemakkelijk.
Op dit moment gebruik ik moneybird, maar omdat ik deze te beperkt vind en ik specifieke wensen heb, ben ik een eigen pakket aan het ontwikkelen.
Thanks voor de reacties. Ik ben ook erg benieuwd hoe (of?) jullie een planning maken voor een project en hoe je dat doet. In Excel, of met andere software? En hoe sla je adressen en contactpersonen van klanten op?
Moneybird. Eerst de gratis, maar tegenwoordig de betaalde versie.
Ook voor de adressen.
Dat Moneybird, dan heb je het over de online dienst denk ik?
Kwa planning gebruik ik op dit moment niks, omdat alles nog behoorlijk overzichtelijk voor mij is ( nog niet heel veel verschillende projecten ), echter ga ik dit wel op project en todo niveau doen. Kwa tools kun je eens kijken naar basecamp, verder weet ik geen planning tools. Zelf ben ik nooit een fan van Excel.. Als je in deze branche werkt moet je toch wel een beetje met de tijd mee ? ;)
Eens... maar dan moet ik wel weten welke tools gangbaar zijn :)
Moneybird is SAAS, dus online ja.

Wat wil je precies plannen? Uren of alleen werkzaamheden.

Ik vind Bitbucket's issue tracker wel handig om met een paar man punten in een project af te werken. zit geen uren koppeling aan.
>> Wat wil je precies plannen? Uren of alleen werkzaamheden.

Gewoon voor mezelf een tool waarin ik kan aangeven van 9 tot 10 heb ik dit gedaan, van 10.30 tot 12 heb ik dit gedaan enz. En eventueel dat je daar dan een mooie Excel/csv export van kan genereren.
dat is geen planning, maar een urenregistratie.
plannen is wat je denkt te gaan doen.

Horan is een optie, maar die neemt momenteel geen nieuwe gebruikers aan.
beebole.com gebruik ik zelf.

Reageren