Hallo,

Ik wil graag de Versio api gaan gebruiken, en ik vraag mij af of iemand daar bij kan helpen, of misschien al iets werkend heeft.

Groet Robert
Bovenaan het script worden twee keys gevraagd. Kijk maar even goed ;)
welke moet ik weghalen?

require_once dirname(__FILE__).'/Client/Neostrada.inc.php';
    $API = Neostrada::GetInstance();

Ik gok get en require, echter komen die in de demo ook zo voor. Iets anders zie ik niet
Verder kijken. Het gaat om een APIkey.
Zie anders het voorbeeld op Github.
Ik kijk morgenavond verder.
Trust en bedankt zover

[size=xsmall]Toevoeging op 11/02/2015 17:58:39:[/size]

Ik heb gekeken, maar zie niet dat ik 2 keer een key vraag.
Ik zie wel:
$API->prepare('whois', array(

Lijkt mij ook niet goed, maar durf niet te experimenteren hiermee.
Ik heb het gehele voorbeeld vergeleken met wat ik heb, het een en ander veranderd, en weer terug gezet.

De foutmelding blijft:
Array ( [status] => NOT OK [code] => 540 [description] => Authentication failed )

Ik lijkt erop dat het wellicht een apikey of secret fout was, en dat was het.

Als ik nu het script draai komt er:
Array ( [status] => OK [code] => 211 [description] => domain name not available )

Dus weer een stap verder, bedankt!!

Ik ga nu het script uitbreiden, en kijken waar ik dan tegen aanloop.

Tips zijn welkom

Groet Robert

Dan moet je in iedergeval uiteindelijk wel van de print_r functie afstappen, als je site 'live' gaat. Niemand van je bezoekers heeft wat aan een array ;)
Ja, zoals het nu is ziet het er niet uit. Ik kan zo wel veel oefenen, das ook waardevol.
Kun je me een kant op wijzen waar ik daar wat over kan vinden, en hoe het heet?
Kijk eens naar de werking van arrays.
Ik heb een heleboel gelezen over 'arrays' en dat is mij op zich wel redelijk duidelijk.
Ik heb geprobeerd om de 'print_r te verv angen, echter kan dat niet, althans ik kan dat niet.
Waar loop ik tegen aan:
Ik kom de term Fetch tegen, volgens mij produceert die alle waardes van de array.
Als ik in de api kijk zie ik curl staan.
Ik zie nergens een 'normale' array waar van ik de waarde kan tonen.

Ik vraag niet om een kant en klare oplossing, dan zou ik er wel een programmeur voor zoeken en betalen, echter wil ik zelf wat bouwen.
Niet met de bedoeling volgende week iets bruikbaars te hebben, maar om dit aan te leren en te begrijpen.
Note: Mijn kennis is al veel groter dan in het begin, ik blijf voorlopig een NOOB.

Alvast bedankt voor de tips en het geduld, waardeer het enorm.

Groet Robert

Reageren