Ik heb de SMTP van Gmail een tijdje niet gebruikt. Maar moest je voor SMTP-mogelijkheid niet ergens iets aanzetten? Of is dat ook al weer standaard?

- Aar - op 27/11/2014 14:26:59

Ik heb de SMTP van Gmail een tijdje niet gebruikt. Maar moest je voor SMTP-mogelijkheid niet ergens iets aanzetten? Of is dat ook al weer standaard?

Ik heb precies die tutorial gevolgt en ik gok dat ze hem daar gewoon aanzettn
Het probleem van PHP's mail-functie is dat het haast niet te debuggen is. Dus waarom het fout gaat, en wat de SMTP-server precies antwoord, dat is en blijft de vraag.

Je zou kunnen proberen om PHPmailer te gebruiken met de juiste settings van Gmail, en de debugstand aan. Misschien dat je dan weet wat er mis kan zijn, maar misschien werkt het dan ook wel.
Ik zou zeggen, probeer het eens.
Zet wel de debug eens aan:
$mail->SMTPDebug = 1;
Als ik vanmiddag/vanavond thuis ben zal ik het testen en laat ik nog wel weten hoe het ging

Toevoeging op 27/11/2014 19:18:23:

Het werkt nu wel, maar niet optimaal zoals ik zou willen, de gewone standaard mailfunctie is vele malen makkelijker dan dit
Daarom noemen we de thuis-pc ook wel home pee sea.

Het is namelijk géén server.

En het wordt ook geen mailserver als je er XAMPP op zet om te mailen via een Gmail-account.
Ward van der Put op 27/11/2014 19:59:58

Daarom noemen we de thuis-pc ook wel home pee sea.

Het is namelijk géén server.

En het wordt ook geen mailserver als je er XAMPP op zet om te mailen via een Gmail-account.

Dat snap ik, maar ik wil een site maken met activatie link enzo, en die wil ik laten mailen, en ook met wachtwoord vergeten enzo, dus daarom wilde ik het doen, en het is mogelijk dacht ik
Een paar oplossingen:

- Installeer een eigen mailserver en scherm deze verdraaid goed af voor een 'open-relay'!
- Gebruik de SMTP van je provider.
- Gebruik de SMTP van je provider.

Ik heb Ziggo, dus hoe moet ik dan gaan doen? (Heb @home.nl email)

Reageren