Hallo, ik heb al vaak en op veel manieren geprobeerd om met XAMPP een mail te kunnen versturen.
Zo heb ik ook met gmail geprobeerd, alleen mijn probleem is dat het niet werkt.
Ik heb de volgende URL precies gevolgt: http://stackoverflow.com/questions/15965376/how-to-configure-xampp-to-send-mail-from-localhost
Maar dit werkt niet, doen hun iets fout waardoor ik het fout doe?
Of heeft iemand een betere uitleg hiervan?
Zo heb ik het inderdaad al geprobeerd, en het werkt maar zodra ik het systeem af heb wil ik met de normale functie van de host mailen dus de mail functie
Waarom? En dat kan alsnog heel erg makkelijk met PHP mailer.
Gewoon even de instellingen aanpassen.
Zoals eerder werd aangegeven is de mail functie van PHP vaker niet toereikend. Beter 1x een class schrijven waarmee je ALTIJD uit de voeten kunt! (neem dat aub van ons aan)
Mailserver lokaal gebruiken dus, zoals ik heb voorgesteld.
Voor degenen die willen weten wat Open-Replay is:
Er is sprake van een open relay als een mailserver e-mail buiten haar eigen domein accepteert en doorstuurt naar adressen buiten haar eigen domein. Dus: mailserver mijndomein.nl accepteert mail van [email protected] gericht aan [email protected]. Dit soort mailservers wordt veelvuldig misbruikt om spam mee te versturen.
Als dit mogelijk is vanaf de buitenwereld naar je mailserver, dan heb je kans op een leuke brief van je provider en een gedeeltelijke afsluiting van je internet. Maar goed. als je lokaal werkt, maakt het niks uit.
[quote="Kevin Jager op 27/11/2014 20:47:51"]
Zo heb ik het inderdaad al geprobeerd, en het werkt maar zodra ik het systeem af heb wil ik met de normale functie van de host mailen dus de mail functie
Gewoon even de instellingen aanpassen.
[/quote]
True maar PHP mailer snap ik niet, dus hoe je CSS, HTML kan toevoegen en via php een bepaalde link(zoals activatielink) kan toevoegen