hallo
ik ben niet echt meer php enzo
maar nu wil de basis meer onder de knie krijgen wie weet er een leuke opdracht voor me ?

mag alle talen zijn
MVG kenny
Oefenopdrachtjes maken dus, ook al hebben ze in productie weinig nut voor je bezoekers. En vooral niet meteen beginnen bij iets lastigs

Begin eerst eens met een simpel formuliertje die je ingevoerde data op het scherm terug laat zien. Zo kan je de theorie en praktijk van het POST'en en formulieren weer onder de knie krijgen. Probeer ook een argument uit de URL toe te voegen om het onderwerp te bepalen. (site.nl/contact.php?onderwerp=hallo)
Daarna kan je kijken of je ze kan laten mailen via php's mail-functie en op welke manier je dat veilig kan doen.

Als je die basis beheert kan je het gaan uitbouwen tot een MySQL-product die de data ook in een database opslaat, waarbij je het kan wijzigen of verwijderen.

Zomaar een idee om een beetje op stoom te komen.
heb ik allemaal een keer gedaan
en samen gevoegd :)
miss een trapje om hoog ?
Werk je al met OOP?
had een goed werken de mvc met oop
alleen server reset dus moet een keer alles op me gemak weer online zetten
dus ja een beetje
Nou, ga daar dan wat mee doen ... frameworkje bouwen :)
Dat is veelst hoog voor mijn
Houden we het even serieus? Alvast bedankt!
Ik snap je even niet
Framework is te lastig, maar de basis van PHP dus post en alles ken je, en MySQL ook.
Ik zou zeggen, ga beginnen met login-pagina en ga die steeds verder uitbreiden, dus met register later, dan met nieuwsberichten systeem, dan met brievenbus systeem en dan vriendschapsverzoeken en dan iets van profielen en ga zo maar door, steeds je systeem uitbreiden zo leer je van alle kanten wat, en ik denk dat jij dit wel aankan, al moet je misschien soms wel Google over bepaalde code of hier om hulp vragen.
Als je gelijk aan zo'n project begint leer je het snel

Reageren