Waarom nou CentOS en DA?
Het is veel leuker om de linux server in het algemeen te kennen, en zonder al die fancy controlpanels.
Daarmee leer je echt de problemen oplossen. ;)
Het is veel leuker om de linux server in het algemeen te kennen, en zonder al die fancy controlpanels.
Mee eens al die html control panels is knipperende stateless troep. Command line Linux en MySQL is eigenlijk veel makkelijker, kwestie van even leren. Kies voor putty en ssh
>> Mee eens al die html control panels is knipperende stateless troep.
Niet mee eens. Het is simpelweg een andere manier van werken. Ik ben zelf vooral opgegroeid met grafische operating systems. In een grafische omgeving (zoals een panel dat is) kan ik dus veel makkelijker mijn weg vinden dan op een commandline. En dat geldt voor veel mensen. Niet voor niets zijn we afgestapt van MS-DOS en wordt ieder nieuw OS telkens weer een stukje gebruiksvriendelijker. Datzelfde geldt voor een panel. Er zijn echt wel goede panels die mij het leven een stuk aangenamer maken. Ik ben geen systeembeheerder en daar ligt mijn ambitie ook niet, dus dan is een panel zeker wel een uitkomst. En ja natuurlijk heb je dan wat overhead, maar met de huidige hardware merk je daar weinig van.
Ik keur een commandline overigens niet af. Soms kun je niet zonder, en als jij de expertise hebt om alles via de commandline te regelen is dat natuurlijk prima en moet je dat ook gewoon doen. Er zijn echter voldoende mensen die die expertise niet hebben, maar wel prima uit de voeten kunnen met een panel. Om een panel als "troep" af te doen, vind ik echt te kort door de bocht.
[qoute]
[/quote]
Wat wil je eigenlijk?
We hebben ideeën gegeven en je laat alles links liggen? (Zo neem ik het op)
En je zegt alleen je hebt Linux? (Zo neem ik het op)
Dus mijn vraag is, wat is precies jou vraag met dit topic?