Ola,

Ik heb een vraagje. Vandaag was mijn computer in slaap gevallen. Toen ik 'm wakker probeerde te maken, startte hij echter opnieuw op. Ik vermoed dat het met een verouderde driver heeft te maken, aangezien ik nog niet alles heb geupdate.

Nu is er dus keuris een .dmp bestandje gegenereerd, een zogenaamde "small memory dump". Echter, ik vraag me af waarmee ik dit bestandje kan openen en wat er eigenlijk in staat. Staat er bijvoorbeeld informatie in die die niet in de event viewer is terug te vinden?

Anyhow, de vraag is dus wat het officiële programmaatje is om zo'n bestand te kunnen bekijken. Weet iemand dat?
Bedankt voor je snelle reactie Aar :)

Ik had een wat andere zoekopdracht gebruikt, vandaar waarschijnlijk minder succes ...

Als ik de uitleg bekijk, dan ishet best een zwaar programma en wordt er een connectie gemaakt met de Microsoft website. Dat is echter allemaal niet de bedoeling. Ik wil gewoon even simpelweg kunnen zien wat er in staat. Of zijn dat alleen maar een paar vage foutcodes? Weet jij dat toevallig?
>> Je kan in de dumps overigens informatie vinden (mits ze 'full' zijn)

Bedoel je dan dat ik moet kiezen voor de "Kernel memory dump" in plaats van de "Small memory dump"?
Dat klopt, of een volledige dump. Met een mini-dump uit het geheugen kan je vrij weinig doen.
Oh oké. Ik kan alleen kiezen uit "Kernel memory dump" en "Small memory dump".

Als ik "Kernel memory dump" gebruik, kan ik die dan wel openen? Of heb ik daar dan weer diezelfde software voor nodig?
Je kan ze beiden openen, maar de Kernel memory-dump is een van de uitgebreidere waar je het meest wat aan hebt bij een crash-analyze.
Ah oke ... maar ik kan ze dus alleen openen met dat software pakket als ik het goed begrijp? Dus zonder dat pakket heb ik er totaal niks aan?
Aha ... en heb jij zelf dat software-pakket geinstalleerd als ik vragen mag?

Reageren