Ola,

Ik heb een vraagje. Vandaag was mijn computer in slaap gevallen. Toen ik 'm wakker probeerde te maken, startte hij echter opnieuw op. Ik vermoed dat het met een verouderde driver heeft te maken, aangezien ik nog niet alles heb geupdate.

Nu is er dus keuris een .dmp bestandje gegenereerd, een zogenaamde "small memory dump". Echter, ik vraag me af waarmee ik dit bestandje kan openen en wat er eigenlijk in staat. Staat er bijvoorbeeld informatie in die die niet in de event viewer is terug te vinden?

Anyhow, de vraag is dus wat het officiële programmaatje is om zo'n bestand te kunnen bekijken. Weet iemand dat?
Op dit moment niet, maar heb ik vroeger tijdens mijn stage wel eens enkele malen gebruikt.
Ah oké, laatste vraag ... hoe groot is (ongeveer) zo'n kernel dump bestand? Moet ik denken aan een paar MB of eerder een paar GB? Ik kan heel die dump ook nog uitschakelen. Wat raad jij aan? De small dump, de kernel dump of compleet uitschakelen?
Als je het genereren van een dump uitschakelt, dan kan je nooit analyseren waarom je een BSOD krijgt.
Hoe groot de dump zijn, ik heb geen idee meer. Zet het eens aan, en probeer het eens ;-)
Ik kan het wel aanzetten ... maar ik kan geen crash forceren :) En geen crash, dan ook geen dump. Die small dump is 168 kb dus dat valt mee.

Jij zegt dat ik niks kan analyseren, maar in de Event Viewer vind ik ook e.e.a. terug. Is dat dan andere informatie dan wat in die dump file staat? Welke dump heb jij zelf geactiveerd staan, de kleine of de kernel dump?
Kerneldump, echter wacht ik nog steeds op een BSOD. Helaas is mijn PC net iets te stabiel, geloof ik ;-)
Anyway, er is vast wel iets om een BSOD te triggeren op een veilige manier.

Edit: Csrss.exe even killen als admin. That's the trick ;-)
>> Csrss.exe even killen als admin. That's the trick ;-)

Damn ... dat durf ik niet hoor :-/

Inmiddels een paar sites gelezen en vrijwel overal wordt aangeraden om de small dump te gebruiken. Ook ben ik deze viewer als tip al een paar keer tegengekomen: http://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html
Dus wie weet is dat wel wat.

Reageren