Kan iemand mij opzeg helpen met het volgende ,

Graag zou ik een eigen web server opzetten op een externe schijf , gebruik nu wamp als test omgeving maar zou graag dit op een aparte server willen,
Wat ik mij af vraag kan je meerdere websites laten draaeien op zo aparte server bijv. 1 van synology met 1 harde schijf ?

Heb hier nog weinig ervaring mee maar lijkt me leuk als dit kan .

Is het dan ook mogelijk om meerdere domeinnamen te gebruiken die doorlinken naar deze server ?

Graag zou ik wat tips krijgen wat ik hiervoor nodig heb en wat eventueel de beste servers zijn ?

Alvast bedankt voor reactie
Heb toch gekozen voor een qnap NAS zodat ik ook gelijk externe opslag heb voor eigen gebruik,

Heeft er iemand ervaring in het instellen van de virtual host op de Qnap ts212p ?

het wil niet echt lukken

heeft er iemand een idee hoe ik de server moet instellen om via mijn domein naan de server te bereiken en de juiste website ?

Wat wil niet lukken? Wat heb je nu dan ingesteld?
Heb je de port-forwarding ook op je router ingesteld waarbij aanroepen op poort 80 van je externe IP door worden gesluisd naar het ip-adres van je QNAP op poort 80?
Port wel geforward naar mijn interne ip maar krijg dan het inlog scherm te zien van de server als ik mijn externe ip bezoekt
Lokaal werkt de site wel goed?
Hoe is alles in je router ingesteld? En hoe staan je virtual hosts?
Heb in het server menu een keus om
De hostnaam ,
Port ,
Root map website

Op te geven

Heb ingevuld bij hostnaam mijn domein.nl
Port :80
En root is web/website map

Voor de rest heb ik niks op de router ingesteld behalve port forward

Je krijgt dus de inlogpagina van het controle paneel van de QNAP?

Webserver is wel 'enabled'? Er staat me iets van bij dat hij anders naar het controlepaneel op :8080 verwijst.

De portforwarding in de router staat ook naar poort 80?
Ja krijg control panel van de qnap portforward staat op port 80

Web server staat aan

En lokaal binnen je netwerk?
Lokaal precies hetzelfde

[size=xsmall]Toevoeging op 25/12/2014 17:40:40:[/size]

Lokaal natuurlijk als ik mijn lokale ip gebruik van de qnap
en als die op inlog scherm op een andere poort zet dan nog steeds?

Reageren