Door
Herman Duc le
op 12-01-2015 21:25
gewijzigd op 12-01-2015 21:30
1.701 views
Hallo,
ik hoop dat ik dit in de juiste categorie plaats. Als hobby heb ik 3 irc chatservers. Deze zijn ook bereikbaar met een webchat applicatie. Ik gebruik hiervoor LightIRC versie 1.3.3.
Nu ben ik al heel lang bezig om onderin te plaatsen een webradio player, een verzoekjesbutton en uitleg van Icoontjes. Dat toevoegen is me wel gelukt echter.......... Bij sommige computers, (en ik vermoed die breedbeeldscherm hebben) dus niet 4kant maar wat breder en wat lager...rechthoekig is het net alsof de chat te groot is. de 3 items verkleinen niet mee en verdwijnen dus deels achter de onderkant. Het gaat om de volgende website:
Hier een pastebin van de code:
Ik heb zeer weinig kennis van scripten daarom heb ik ook Joomla websites. Is er iemand die weet hoe ik dit kan oplossen en dit in begrijpelijke taal kan uitleggen? Ik hoop het van harte.
De 3 items waar het om gaat vind je in de paste bin vanaf regel 58.
ik ben super blij met j reeactie. dank je wel. Ik zei geloof ik al zoiets dat ik geen meester ben in dit werk. Ik moet volgens jou dus 2 dingen doen. Bij de bovenste code regel 3 wijzigen. Maar wat moet ik dan precies wijzigen?
Bij de 2e code regel 4 weghalen dus die regel haal ik dan gewoon in zijn geheel weg?
Misschien wat dommige vragen maar liever goed geinformeerd dan de boel helemaal verstieren. Ik hoop dat je nog de moeite wilt nemen om te reageren.
Tip ga niet in een live versie zitten klieren. :)
Gebruik altijd een test omgeving.
Het eerste stukje verander je.
In het tweede stukje hoef je alleen /* en */ te doen, dus weghalen is niet perse nodig.
Het word dan een comment regel. (een regel die niet word gebruikt.)
>>Ik moet volgens jou dus 2 dingen doen.
Als je met een verticale scrollbar kunt leven wel ja.
Niet te bang zijn Herman :-) Zolang je maar zorgt dat je kan terugvallen op een backup kan je niets gebeuren toch?
De eerste wijziging in de body segment is gewoon de waarde 'hidden' veranderen in 'auto'. (regel 3)
De tweede wijziging is in de div#footer segment en daar kan één regel vervallen of zoals Bart aangeeft kun je er commentaar van maken door het tussen /* en */ te zetten. De regel wordt dan genegeerd. (regel 4)
Ik adviseer om wat te lezen over CSS. Google is je vriend en zo moeilijk is het niet.
ja ik ga er zeker in verdiepen maar ik heb dit probleem nu al zolang dat ik dat graag verholpen zou hebben.
Ik heb gedaan wat je zei en heb nu dus een verticale scrollbar....wel stukken beter al maar is er ook een manier om dit op te lossen zonder de scrollbar?