Ik heb een nieuwe vps en nu kwam ik er per toeval achter dat de commando's die ik een paar weken terug via KiTTY (Putty fork) had ingevoerd nog gewoon in het geheugen staan als ik met de pijltjes-toetsen omhoog klik. Is dat gebruikelijk? Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat dit bij mijn vorige vps het geval was. Indien het gebruikelijk is, bestaat er dan een manier waarop de history automatisch wordt gewist? Lijkt me niet echt zinvol als al die opdrachten voor altijd in het geheugen blijven bestaan.
Die commands worden gewist als je een reboot geeft.
Het is zeker een zinvolle optie, je tikt iets, en moet een zelfde command doen maar dan net even wat anders dan hoef je niet de hele regel te tikken.
Overigens zolang ik al met linux werk welke distro dan ook is dit zo dus ik zou het heel knap vinden als dat bij jou oude vps niet was. :)
Dankjulliewel voor de reacties! Ik begrijp dat het zinvol kan zijn, maar ik ben er nog mee aan het rommelen omdat ik het nog niet zo goed beheers, en dan komt er dus allerlei "troep" in de history terecht. Ik denk dat ik het met het linkje van Ivo wel kan uitschakelen door HISTFILESIZE op 0 te zetten, dus moet denk ik wel goedkomen.
Toen ik begon met Linux vond ik het erg fijn dat ik de commando's die ik wel goed had getypt terug kon vinden door 'history | grep commando' in te tikken.
[size=xsmall]Toevoeging op 26/01/2015 12:54:44:[/size]