Code wordt zelfden voor de eeuwigeheid geschreven, maar als je nieuwe code schrijft is het wellicht verstandiger om van MySQLi of PDO gebruik te maken.
Ik heb het idee dat er altijd redelijk neerbuigend over wrapper classes wordt gedaan maar het kan wel een uitkomst bieden voor het niet hardcoden van specifieke (database-)functies. Als je zoiets al had geschreven voor MySQL dan hoef je slechts de implementatie van deze wrapper aan te passen naar bijvoorbeeld MySQLi, in plaats van een search/replace op je hele codebase van alle mysql_-functie-aanroepen. Welke van de twee zou minder werk zijn :) (tenzij je een of ander lijp unix grep commando kent misschien)
Ook zie ik niet snel iets in specifieke MySQL-syntax veranderen (al helemaal geen wijzigingen die niet backwards compatible zijn) dus je hoeft in principe niet eens een echte Data Access Layer te hebben als je enkel MySQL gebruikt.
Jongens denken jullie dat ik dit allemaal voor vrijdag af kan hebben?
Als je er de hele dag aan kunt werken misschien wel maar anders kun je het wel vergeten.
[size=xsmall]Toevoeging op 28/01/2015 21:03:05:[/size]
De output escapen lijkt me niet zinnig. Je mag output uit je eigen database en zeker hardcoded variabelen als veilig beschouwen. Zonde van de tijd. Osman heb je al iets wat de gegevens uit het formulier in de database zet?