Hallo, ik heb een paar jaar geleden een website laten maken die Zend protected was.
Ik was er tevreden van, toen deed ik een update naar een andere server en die werkte niet meer.
Ik vroeg aan de makers wat ik moest doen, ik wacht na een jaar zagen, mailen nog altijd op een antwoord.
Schijnt dat die firma niet meer bestaat en dat ik iemand moet zoeken die die de site weer kan doen werken.
De back office werkt nog, ik heb alles, database... De volledige site.. Maar de frontpage is blank. http://www.dvcgraphics.com/site/
Het is een site waar mensen op een plaats een winkel kunnen openen
Een speciale winkel want ik druk Textiel en ze moeten enkel hun logo uploaden.
Ik kreeg dan de druk in PDF en moest enkel die pdf op een T-shirt drukken.
Iedereen kon dan zo'n winkeltje openen en ik drukte zo hun (verenigingen) gerief zonder dat ze hoeven te investeren.
Nu, ze zijn weg men mijn geld, (3500€ betaald) en ben er helemaal niets mee.
Wie kan mij helpen om dat beschermd stuk te analyseren en opnieuw te maken zodat het niet meer zend protected is?
Dan kan ik die weer laten draaien, ik kan er jammer genoeg niet teveel geld meer tegen smijten, misschien een leuk project.
meerdere mensen hadden de indruk dat dit veroorzaakt kon worden doordat zend optimizer niet geinstalleerd was en dat daarom de gecodeerde files niet uitgevoerd konden worden.
Ik meen me te herinneren dat in zo'n geval de gecodeerde files dat zelf in een zinnige foutmelding weergaven. Maar mogelijk gaat dat mis als slechts een deel van de site gecodeerd is?
Met phpinfo(); is de aanwezigheid van Zend Optimizer te controleren, maar het kan ook met
Of kijk hiermee welke zend-extenties geladen zijn.
<?php
print_r(get_loaded_extensions(true));
?>
Dan staat er : Array ( [0] => the ionCube PHP Loader [1] => Zend Guard Loader )
[size=xsmall]Toevoeging op 06/02/2015 11:22:58:[/size]
Ward van der Put op 06/02/2015 11:02:30
Je kunt toch ook even in php.ini kijken?
zend_extension=<full_path_to_ZendOptimizer.so>
in php.ini staat
Local Variables:
; tab-width: 4
; End:
zend_extension=/usr/local/lib/ioncube_loader_lin_5.3.so
zend_extension=/usr/local/lib/ZendGuardLoader.so
extension=imagick.so
?
Onbekende gebruiker
06-02-2015 12:30
Ik krijg de server maar niet aan de praat. Op 1 of andere manier wil het niet lukken en geeft hij elke keer meldingen dat hij een conflict heeft met een ander pakket die geinstalleerd is.
Ik kan ook via SSH op de server kijken of ik het aan de praat krijg, maar dat is dan op de live server.
En dat is waar iedereen ook op doelt hier.
draait er meer op de live server dan deze ene website. Want als die ene website toch al niet draait, kun je ook niet zo heel veel slopen in het probeer-proces.
?
Onbekende gebruiker
06-02-2015 13:09
Ja idd, daar ben ik dus bang voor of dat er mail draait of weet ik het wat.
In mijn Vagrant + Ansible server kan ik doen en slopen wat ik wil, ik provision de rotzooi en hij draait weer zoals hij was.
Maar met PHP5.5 en MySQL 5.5 gaat hij lopen zeiken dat er bepaalde dingen conflicteren en ik ben al 2 dagen bezig om het eruit te krijgen maar het lukt verdomme niet.
Rickert, wel tof dat je meehelpt en je op de nieuwe server wilt richten, maar is het niet een oplossing om te kijken naar de bestaande server? Misschien dat de site van de TS weer zo snel mogelijk in de lucht kan? Als je na enkele dagen erachter komt dat de installatie van de nieuwe server door onvoorziene omstandigheden niet lukt, komt het wel uit verspilde tijd.
Maar ik vroeg me af of er nou sprake is van vreemde tekens bij het openen van een PHP-file? Dat duidt op een foute ZendGuardLoader installatie. Zet ook de display_errors via htaccess aan. Misschien zijn er wel meldingen van de server omdat ZendGaurd Loader niet meer compatible is na een update van PHP.
?
Onbekende gebruiker
06-02-2015 16:32
Aar, het is niet een nieuwe server voor hem ofzo maar puur een zandbak om in te rommelen.
Maar krijg hem niet correct online.
Als ik de ssh inlog kan krijgen van hem dan kan ik wat dingen proberen.
Dan zal het misschien wat vlotten ipv wachten op de server die loopt te zeiken over mysqllib versies
De bedoeling was om die zend niet meer nodig te hebben.
Ik ken er niet zoveel van, maar ik hoor dat het hier teveel tijd in beslag neemt.
Wel leuk dat er mensen zijn die mij willen helpen natuurlijk.
Eens de site draait wil ik toch dat die Zend niet meer nodig is.
Want ik hou er niet van dat ze mij in bedwang houden.
P.S. mag die /cache map geleegd worden via ftp?
Wat zouden die template_c bestanden zijn?