Beste allemaal,

Misschien niet een veel voorkomende vraag maar voor mijn website
www.mediumberna.nl zoek ik een script waarmee bezoekers op mijn site een kaart kunnen trekken.
Engelenkaarten worden veel gebruikt bij readings.

Op deze site bv kun je daarvan een voorbeeld zien
http://www.orakelkaarten.nl/engelen.html

Nu heb ik geen idee hoe dit moet en zou ik graag willen leren.
Alvast bedankt voor de moeite.
Ik hoop dat ik het in de juiste categorie gezet hebt.

Berna
PHP werkt uitsluitend in bestanden met een .php extentie. Als je het bestand index.php noemt, dan wordt deze bovendien automatisch geopend zonder dat je de bestandsnaam zelf nog moet invullen in de URL.
dus dat kan ik in de map doen waarin de htm\s zitten? want de echte index.htm moet niet overschreven worden

[size=xsmall]Toevoeging op 25/06/2015 14:49:03:[/size]

ik heb het zover klaar staan op mijn site
dit is de pagina
http://www.mediumberna.nl/MagischeBoodschappenVanDeElfen/MagischeBoodschappenVanDeElfen.htm

toch maar eens bezig met php want dit zijn wel lange linken is geen gezicht. maar dat komt later.

het achtergrondplaatje van de kaart moet ik nog netjes bijsnijden. dit is toch nog in test fase.
het is index.php, zonder hoofdletters, als je het goed wilt doen.

Verder werkt de link naar een willekeurige pagina niet door spelfouten, hoofdlettergebruik en wisselende extenties zoals .htm, en .html.
Ik heb de htm's precies zo genoemd als de jpg nl door te kopieren/plakken.

[size=xsmall]Toevoeging op 25/06/2015 16:01:54:[/size]

ik ben er bijna, hij doet het wel maar nog zonder tekst en plaatjes.

Wees consistent mogelijk door ze overal gewoon de .html-extentie mee te geven, en de juiste naam (let op hoofdletters)
dus de htm in html veranderen?

ik heb ze exact hetzelfde genoemd. wil je een print zien?
Zal ik ze anders maar gewoon nummeren? of elfen1 elfen2 ect?
Dat kan ook eventueel. Dan kan je met mijn vorige code toepassen. Zolang je alleen nummers gebruikt als onderscheid (engel13.html).

Als je je verder verdiept in PHP zou je uiteindelijk alle kaarten in een database kunnen plaatsen, met eventueel een beheerpagina om zelf kaarten toe te voegen.
Ja, ga ik zeker doen Aar. php is dynamischer dan htm.

zal ik maar gaan nummeren?
elfen1 ect?

en de pagina's opslaan als html die staat nu in htm maar als je op plaatje klikt komt er een html pagina snap er niks van
Als je het nummert, is het makkelijker te onderhouden als je er eentje toevoegt. Het nadeel, je moet wel weten welke pagina welke informatie bevat.
op zich is dat niet zo erg want als ik ze er eenmaal in heb, zitten ze er in.
de volgende desk komt in een andere map.
ik kan ze zelf ook bijhouden in excel welke, nummer wat is.

wat een gedoe pfff

Reageren