In het verleden heb ik een tweede facebook account aangemaakt onder een nickname, dit omwille dat ik bepaalde zaken gescheiden wil houden van mijn echte facebook account met mijn echte naam. Blijkbaar is dit niet toegestaan en is facebook dit te weten gekomen. Ik heb deze account echt nodig maar het lukt me niet om deze te identificeren, deze pop-up kreeg ik:
Daarna moest ik een captcha invullen:
Waarna ik dan mijn mobiele telefoonnummer moet invullen. Mijn telefoonnummer is reeds gelinkt aan mijn echte facebook account en kan ik dus niet nogmaals gebruiken. Verder kan ik de verificatiecode ook enkel via sms ontvangen:
Aangezien dit niet lukt klikte ik op de link "I'm having trouble with this step" waarna ik naar deze pagina gebracht werd:
Daar klikte ik op "submit a request":
Daarna had ik mijn eigen identiteitskaart wat gephotoshopt zodat deze mijn valse naam en geboortedatum zou weergeven, maar facebook vertelt mij dat de afbeelding, die gewoon een .jpg bestand is, een virus bevat, wat uiteraard niet kan:
Dusja, nu weet ik niet meer wat gedaan ... wie kan mij helpen?
[quote="- Aar - op 08/05/2015 18:54:35"]
Het gaat hun alleen oo de echte naam en de geboortedatum en misschien de foto.
Ook dat vind ik te ver gaan.
[/quote]
Ze willen geen nicknames, en bij twijfel...wat moet je anders.
En stiekem ben ik er maar blij om. Op het vroegere Hyves had je echt een hoop fakeprofielen waardoor vriendschappen behoorlijk verwaterd raakten.
[quote="- SanThe - op 08/05/2015 18:56:44"]
[quote="- Aar - op 08/05/2015 18:54:35"]
Het gaat hun alleen oo de echte naam en de geboortedatum en misschien de foto.
Ook dat vind ik te ver gaan.
[/quote]
Ze willen geen nicknames, en bij twijfel...wat moet je anders.
En stiekem ben ik er maar blij om. Op het vroegere Hyves had je echt een hoop fakeprofielen waardoor vriendschappen behoorlijk verwaterd raakten.
[/quote]
Ze vallen dus ook mensen lastig met die onzin die geen nickname gebruiken.
En werkt hun regel dan echt?
Kijk eens rond op FB, zie nog steeds een hoop profielen met nickname, die al jaren bestaan. En waarvan het echt duidelijk is dat het een nickname is....
misschien vooraf een id-kaart vragen?
Dan weet je tenminste dat je aanpak werkt, en kunnen de mensen vooraf bepalen of ze hun id-kaart willen opsturen..
En @SanThe privacy is op heel internet ver te zoeken, Ik ken me herrineren dat microsoft en google een tijd onder vuur hebben gelegen vanwege backdoors die bewust waren gemaakt...
[size=xsmall]Toevoeging op 08/05/2015 19:23:41:[/size]
Louis Deconinck op 08/05/2015 19:21:43
maar iemand ook enig idee hoe ik uit deze situatie kan geraken?
[quote="Randy Flujowa op 08/05/2015 18:48:34"]
FB accepteert die foto waarschijnlijk niet omdat die bewerkt is.
Plak een stickertje over BSN nummer, en probeer het dan nog eens.
Maarja, ik had mijn id bewerkt, namelijk mijn echte naam en geboortedatum door de valse vervangen, dus ik moet hem wel bewerken.
[/quote]
Als je een foto maakt, wordt er een hoop informatie opgeslagen in die foto, ook wanneer die voor het laatst bewerkt is. Ik denk dat ze hem daarom weigeren.
Dat valt in mijn ogen onder ID-fraude. Het lijkt me stug dat de naam op de ID-kaart overéén moet komen met de nickname of de neppe naam.
Zou anders een mooie boel zijn, hoeveel mensen zich hiermee 'locked out' raken van hun profiel. Dus wees gewoon eerlijk tegenover Facebook. Nicknames staan ze gewoon niet toe.