Ik draai al build 10162, maar windows 8 vind ik zelf toch beter omdat alles gewoon 1 is in plaats van 2 dingen door elkaar. Alle iconen zijn door elkaar de helft heeft een nieuwe iconen verder niks. Nu al pakt windows 10 7xxMB in beslag terwijl bij windows 8 5xxMB is.

Wat ook minder is dat Cortana ingebouwen is met sky drive.

Kortom het lijkt meer een troep dan dat verbeterd hebben.

Denken jullie dat er nog nieuwe build voor RTM komt?
Ozzie PHP op 31/07/2015 14:09:19

http://www.xgn.nl/5-windows-10-bugs-die-behoorlijk-irritant-zijn

Die tweede bug is geen bug, maar techneutenhumor. Hoevaak komt het niet voor dat een gebruiker de helpdesk belt met de probleemomschrijving "mijn computer geeft een foutmelding"? (Zelfs hier op het forum zie je varianten daarop regelmatig terugkomen.)

De melding "Something happened" moet dan ook gezien worden als een humoristische poging om de foutmeldingen in het besturingssysteem af te stemmen op het niveau van de gemiddelde gebruiker.
Aangezien het gratis is heb ik wel interesse, maar.. ik ga mijn Windows 7 niet helemaal opnieuw installeren alleen maar om een licentie te krijgen.

Met de preview versie van Windows 8 ben ik vrijwel direct afgestapt van Microsoft. Als hun zo'n O.S. door je keel willen duwen wat niet normaal aan te passen is naar de wensen van de gebruiker ben ik uitgekomen bij Linux. Ubuntu was mij aardig goed bevallen en sinds kort draai ik Arch & KDE Plasma 5 en dat bevalt mij zelfs nog veel beter.

Wil ik Windows 10 proberen en een tweede kans geven, Ja. Een dual boot is geen probleem.
Wil ik mijn computer vanaf de meegeleverde Windows installatie DVD opnieuw installeren om een geldige licentie te hebben zo dat ik een nieuwe licentie kan krijgen voor Windows 10 om deze nogmaals opnieuw te installeren omdat Microsoft hier kansloos bezig is? Nee. Daarbij gebruik ik nu EFI, en Windows 7 ondersteund dat niet.

Voor mij is het tijd verspilling, het enige wat ik dan nog wel eens zou willen spelen is Fallout 4, dan koop ik hem toch gewoon voor de PS4? Jammer van de mods dan maar.

Daarbij ben ik zeer benieuwd over het update proces, naar mijn idee staat Microsoft er niet om bekend om hun systeem zeer efficiƫnt te updaten. Had een mini laptopje waar Windows 8 op staat wat prima werkte maar geen video's normaal kon afspelen na de update van 8.1 door het toegenomen CPU gebruik van het systeem.

Dit probleem zit hem ook in de Apple software, een Iphone 3/4 met het laatste iOS is eigenlijk niet meer te gebruiken.

Nee hoor, ik vind het prima zo. Eerst zien, dan geloven.

Johan K op 01/08/2015 14:53:23

Daarbij ben ik zeer benieuwd over het update proces, naar mijn idee staat Microsoft er niet om bekend om hun systeem zeer efficiƫnt te updaten. Had een mini laptopje waar Windows 8 op staat wat prima werkte maar geen video's normaal kon afspelen na de update van 8.1 door het toegenomen CPU gebruik van het systeem.

Dit probleem zit hem ook in de Apple software, een Iphone 3/4 met het laatste iOS is eigenlijk niet meer te gebruiken.

Groot gelijk heb je!
Johan K op 01/08/2015 14:53:23

Op een iphone 3/4 kan de nieuwste IOS niet geinstalleerd worden. ;)
ik heb hier een iphone 3GS liggen, en de laatste keer dat ik die gebruikt heb lag hij al een paar versies achter met geen mogelijkheid om te upgraden.

Ik ben zelf sinds een paar weken ook helemaal over naar linux.
En dit bevalt mij beter! Geen windows 10 meer voor mij :)
Werkt lkkr W10 ! (net geinstalleerd)
Ik ga denk ik niet upgrade, wil geen risico's dat applicaties niet meer werken en heb me laptop hard nodig volgende jaren (ICT opleiding).
En als er een nieuwe versie van een OS uit is, nooit meteen upgrade, zoals bij iOS en Windows zijn er altijd wel bugs waarvoor je liever even 2 maanden wacht totdat die eruit zijn gehaald..
PHP Maarten op 06/08/2015 15:32:39

Ik ga denk ik niet upgrade, wil geen risico's dat applicaties niet meer werken en heb me laptop hard nodig volgende jaren (ICT opleiding).
En als er een nieuwe versie van een OS uit is, nooit meteen upgrade, zoals bij iOS en Windows zijn er altijd wel bugs waarvoor je liever even 2 maanden wacht totdat die eruit zijn gehaald..

Ik heb de tech preview gehad, en alle software draaide. Enige wat niet werkte was 1 game.
Verder draaide echt alles lekker op win10.

Dus je bent bezig of gaat beginnen met een ICT opleiding, maar je durft niet eens naar een nieuwere windows? word dan aub geen systeembeheerder of netwerkbeheerder!

Windows 10 werkt beter dan elk ander besturingsysteem (van windhoos), als je win 7 of 8/8,1 gebruikt kun je met alle gemak de overstap maken, alles werkt.

Wat betreft de update systeem, werkt mooi. deze maakt gebruik van p2p netwerk ( data gaat van gebruiker naar gebruiker) deze kun je teven uitzetten of alleen via het lokale netwerk toestaan(makkelijk als je meerdere pc thuis hebt die updates moeten hebben).

qua performance ga je erop vooruit, iedereen die zegt dat win 7/8 op 500MB/1GB ram werkt heeft het mooi mis. win 7/8 is niet stabiel en al helemaal niet vooruit te branden met zi weinig RAM geheugen.win 7 en 8 hebben beide minimaal 2GB RAM nodig om fatsoenlijk te functioneren.

Een schreeuw van iemand.... een laptop heeft alleen word, excel, etc nodig want hij is niet sterk genoeg voor iets anders. Gebruik dan ook geen laptop van 5-10 jaar geleden. doe is een format. wedden dat hij minimaal 8x zo snel kan zijn als dat die nu is.

Kortom wil je windows 10, doe dan niet zo dom en upgrade, waarom wachten op iets wat al werkt? win 10 is een rechtreekse kopie van windows 8.1 en hier werkte alles al op.

//edit
LET OP: welke versie van windows 10 je installeerd!!!
win 7 en 8/8.1 pro gaat naar win 10 pro
alle lagere versies gaan van home naar home versie.
TEVENS heb je versies met een N symnool erachter, deze staat voor: Not with mediaplayer, dit is de europese versie, waar ze alle ingebakken mediaspelers en toepassingen uit moesten halen van de EU wetgeving. Download dus de versie zonder N erachter om alles te verkrijgen.
>> Dus je bent bezig of gaat beginnen met een ICT opleiding, maar je durft niet eens naar een nieuwere windows? word dan aub geen systeembeheerder of netwerkbeheerder!

Euh ... wat is dat nu weer voor onzin. Iedereen heeft het recht om zijn eigen keuzes te maken. Bovendien kan het juist heel verstandig zijn om even te wachten in plaats van als een kip zonder kop zomaar overal achteraan te rennen.

>> Kortom wil je windows 10, doe dan niet zo dom en upgrade

Doe niet zo dom? Pardon? Wil je alsjeblieft dit soort waardeoordelen achterwege laten? Zoals ik al aangaf, maakt iedereen hier z'n eigen keuzes en het is niet aan jou om daar een waardeoordeel aan te koppelen. Het siert je in ieder geval niet en zo gaan wij op dit forum niet met elkaar om.

Reageren