Hey guys,

Ik zit met een probleem. Ik host een VPS bij STRATO. Dat bevalt goed. Ik bestel daar ook mijn domeinnamen, maar je kunt daar (standaard) geen subdomein voor instellen. Dit houdt kortweg in dat de webmail (die via Plesk op een subdomein draait) niet bereikbaar is.

Nu kan ik 2 dingen doen. Ik kan zorgen dat de webmail in plaats van via "webmail.domein.nl" via "domein.nl/webmail" bereikbaar is. Dat gaat denk ik nog wel lukken. Maar Plesk zelf (het adminpanel waar klanten inloggen) gebruikt links naar het subdomein, dus dan gaat het alsnog mis. Nu kan ik dat ook wel weer gaan ombouwen, maar dat gaat me een hoop tijd kosten, en met wat pech worden mijn wijzigingen mogelijk overschreven tijdens een update van Plesk.

Nu denk ik dus dat misschien wel de beste oplossing is om al mijn domeinnamen gewoon ergens anders te gaan hosten waar ik wel subdomeinen kan aanmaken.

Nu is mijn vraag, welke hostingpartij is een goede? Mijn belangrijkste punten. Ik wil de domeinnamen zo goedkoop mogelijk registeren, ik moet subdomeinen kunnen maken en ik moet in ieder geval de mogelijkheid hebben om de "bekende" TLD's te registreren, dus denk aan de .nl .com .eu enzovoorts.

Iemand een tip?
@SanThe

Ik had ze al gecontact, vandaar dat ik ook weet dat je geen subdomein kunt aanmaken, tenzij je je domein aan een hostingpakket of vps koppelt. Tja, je wordt een beetje voor de gek gehouden en STRATO speelt op het randje wat dat betreft. Maar ergens in de voorwaarden zal dat wel allemaal zijn dichtgetimmerd. Hoe dan ook. Ik verhuis m'n domeinen naar Versio en dan zou alles gewoon goed moeten gaan.
en kun je vrij de dns servers kiezen?

Bij Transip en Versio kun je ook kiezen voor andere nameservers. Ik heb bij verschillende domeinen gekozen voor een verwijzing naar mijn eigen servers.

Ik heb op die servers https://github.com/funzoneq/freshdns geplaatst.
Je hebt dan wel de mogelijkheid om alle settings te doen die je wenst.

Ik heb het eerlijk gezegd wel opgezet omdat ik een stapel .IN domeinen moest hebben voor een klant en die waren of heel duur, of minder dan 5 euro, maar dan wel zonder dns beheer.

Maar ik heb er ook veel andere domeinen in geplaatst.
Vooral gemakkelijk als je domeinen wilt verhuizen van bijvoorbeeld Transip naar Versio (prijs).
Je zit dan niet met het overzetten van alle dns records. Er volstaat het opgeven van de nameservers.

Maar dat staat of valt natuurlijk ook met de vraag of Strato je die mogelijkheid geeft.
Databaseserver = rdbms.strato.de

Ooeps...Woeff
Nee, met die losse domeinnamen kan dat in ieder geval niet. Dan kun je eigenlijk alleen een A-record voor het hoofddomein instellen en een MX-record. Maar dan heb je het wel gehad. Waars. heb je wel alle opties als je het domein aan een hosting/vps pakket koppelt, maar de nadelen daarvan heb ik al genoemd. Als je los een domein registreert, heb je dus vrijwel geen opties.

[size=xsmall]Toevoeging op 14/07/2015 16:07:44:[/size]

[offtopic]
Paco, ik heb je een PM gestuurd.
[/offtopic]

Reageren