Hey guys,

Ik zit met een probleem. Ik host een VPS bij STRATO. Dat bevalt goed. Ik bestel daar ook mijn domeinnamen, maar je kunt daar (standaard) geen subdomein voor instellen. Dit houdt kortweg in dat de webmail (die via Plesk op een subdomein draait) niet bereikbaar is.

Nu kan ik 2 dingen doen. Ik kan zorgen dat de webmail in plaats van via "webmail.domein.nl" via "domein.nl/webmail" bereikbaar is. Dat gaat denk ik nog wel lukken. Maar Plesk zelf (het adminpanel waar klanten inloggen) gebruikt links naar het subdomein, dus dan gaat het alsnog mis. Nu kan ik dat ook wel weer gaan ombouwen, maar dat gaat me een hoop tijd kosten, en met wat pech worden mijn wijzigingen mogelijk overschreven tijdens een update van Plesk.

Nu denk ik dus dat misschien wel de beste oplossing is om al mijn domeinnamen gewoon ergens anders te gaan hosten waar ik wel subdomeinen kan aanmaken.

Nu is mijn vraag, welke hostingpartij is een goede? Mijn belangrijkste punten. Ik wil de domeinnamen zo goedkoop mogelijk registeren, ik moet subdomeinen kunnen maken en ik moet in ieder geval de mogelijkheid hebben om de "bekende" TLD's te registreren, dus denk aan de .nl .com .eu enzovoorts.

Iemand een tip?
ik zie (voor nl) een actietarief van 84 ct.?

Wat is er dan 36?
Ivo P op 14/07/2015 13:07:44

ik zie (voor nl) een actietarief van 84 ct.?

Wat is er dan 36?

Was eerst 36ct...
>> In de laatste afbeelding bij de blauwe balkjes staat "subdomein toevoegen"

Dat klopt, dat staat er ook. Maar als je daar op klikt, dan krijg je de optie om een hostingpakket aan je domeinnaam te koppelen. En dan kun je schijnbaar wel subdomeinen toevoegen. Hetzelfde principe als wanneer ik mijn domeinen koppel aan mijn vps. Dan kan ik wel ineens subdomeinen toevoegen. Het probleem is dan alleen dat zo'n domein "vastzit" aan het hostingpakket. Als ik de vps vervolgens wil opzeggen, dan ben ik de domeinnamen kwijt. Tenzij ik ze eerst allemaal over-verhuis naar een ander hostingpakket, maar daar betaal ik dan wel weer voor. Kortom, het schiet niet op.
Dus klopt de uitleg niet.. en zou ik gaan klagen bij strato.

Dat is hetzelfde als; je koopt een auto voor 9995,- euro... en dan wil je afrekenen en dan komt vervolgens de BTW er nog eens boven op omdat dit nergens vermeld stond.

Of je koopt een artikel online en vervolgens krijg je zodra je wilt betalen nog eens orderkosten of verzendkosten om je oren, terwijl het nergens gecommuniceerd staat.

Het is inderdaad niet zoals het hoort. Je kunt wel iets instellen, maar niet alles, tenzij je gaat upgraden. En dat is waar ze natuurlijk op hopen. En op het moment dat je bijv. 20 domeinen op een server hebt staan en je wilt overstappen naar een grotere server, dan zul je dus die 20 domeinen moeten verhuizen, en dat kost je dus weer 20 x 4 euro nog wat. Kassa!
@Ozzie: of andere STRATO VPS fans.
Ik heb net Plex geinstalleerd op STRATO VPS (waar ben ik mee begonnen).
Web-server draait, PHP draait, MYSQL ingericht en draait ook volgens mij

Ik weet alleen nog niet het juiste database adres om een connectie te maken

$con = mysqli_connect ('h1234.stratoserver.net','test','test123','POLPKADUS');

Heb jij ook zoiets als 'h1234.stratoserver.net' of moet het iets anders zijn. Waar vind ik dat juiste adres eigenlijk ?
Of is het de gekoppelde domeinnaam ?

>> Ik heb net Plex geinstalleerd

Je bedoelt Plesk :) Dat heb je neem ik aan via een herinstallatie gedaan? Zelf ben ik nog niet aan het programmeren dus ik weet nog niet hoe dat werkt, maar kun je niet "localhost" gebruiken?
Ik zou Strato gewoon even contacten;

Van hun site:
Features van STRATO domeinnamen

Een domeinregistratie bij STRATO is meer dan een kale domeinnaam. Je kunt bijvoorbeeld je domein omleiden naar een andere website, e-mail ontvangen of doorsturen. Natuurlijk kan je ook je DNS-records beheren. Allemaal zonder extra kosten!

Reageren