Hey guys,

Ik zit met een probleem. Ik host een VPS bij STRATO. Dat bevalt goed. Ik bestel daar ook mijn domeinnamen, maar je kunt daar (standaard) geen subdomein voor instellen. Dit houdt kortweg in dat de webmail (die via Plesk op een subdomein draait) niet bereikbaar is.

Nu kan ik 2 dingen doen. Ik kan zorgen dat de webmail in plaats van via "webmail.domein.nl" via "domein.nl/webmail" bereikbaar is. Dat gaat denk ik nog wel lukken. Maar Plesk zelf (het adminpanel waar klanten inloggen) gebruikt links naar het subdomein, dus dan gaat het alsnog mis. Nu kan ik dat ook wel weer gaan ombouwen, maar dat gaat me een hoop tijd kosten, en met wat pech worden mijn wijzigingen mogelijk overschreven tijdens een update van Plesk.

Nu denk ik dus dat misschien wel de beste oplossing is om al mijn domeinnamen gewoon ergens anders te gaan hosten waar ik wel subdomeinen kan aanmaken.

Nu is mijn vraag, welke hostingpartij is een goede? Mijn belangrijkste punten. Ik wil de domeinnamen zo goedkoop mogelijk registeren, ik moet subdomeinen kunnen maken en ik moet in ieder geval de mogelijkheid hebben om de "bekende" TLD's te registreren, dus denk aan de .nl .com .eu enzovoorts.

Iemand een tip?
1) Zoals je zelf al zegt, alles aan 1 ip-nummer. Bijkomend is dat dan aap.domein.nl ook gewoon werkt. En wil je dat wel? Denk eens aan SELECT * FROM. Die ster wordt afgeraden. Zeg gewoon wat je wilt hebben.

2) Mail wordt in principe niet beveiligd verzonden. Vandaar het afraden van passwords in een mail.

[size=xsmall]Toevoeging op 13/07/2015 10:53:33:[/size]

Die webmail heeft niets met mail verzending te maken. Dat is gewoon een mail-client. Als je dat onder https zet is het lezen en schrijven beveiligd. De verzending die over diverse mailservers kan gaan is in principe weer niet beveiligd.
1) Oké, helder!

2)

>> Mail wordt in principe niet beveiligd verzonden. Vandaar het afraden van passwords in een mail.

Ah oké, maar dan wordt dus ook telkens je username en password van je e-mailaccount onbeveiligd verzonden as je je mail ophaalt en verstuurt?
Ja, behalve als je een SSL verbinding gebruikt.
>> Ja, behalve als je een SSL verbinding gebruikt.

Hoe weet je of je dat gebruikt? Gebruikt Outlook, Windows Live Mail en dergelijke dat? En is dat zo'n encryptiemethode waarbij de ontvangen een sleutel moet hebben?
Thanks ... snap er niet echt iets van :-s

Even terug naar de basis. Stel je hebt een Google mailadres of een Ziggo mailadres. Daar heb je een gebruikersnaam en wachtwoord van. Als je inlogt via de webmail, dan gaat dat via een https verbinding. Dus dan zijn je gebruikersnaam en wachtwoord encrypted. Maar normaliter als ik via Outlook of Windows Live verbinding maak, dan zijn de gebruikersnaam en wachtwoord niet encrpyted? Zeg ik dat zo goed?
Ja, tenzij je die verbindingen op TLS/SSL zet.
In die link geeft STRATO aan hoe je dat doet.
Gebruik jij dat zelf ook?

En kun je dat bijv. ook voor je Ziggo of Google mailadres gebruiken?
Nee.

Moet je daar even op de site kijken.
Oké thanks. Eigenlijk wel raar dat e-mail niet standaard beveiligd is :-s
Je zou dan toch denken dat je mailaccount eigenlijk heel erg vatbaar is voor een man-in-the-middle attack. Of zie ik dat nu helemaal verkeerd? Wordt dan telkens als je mailprogramma openstaat iedere paar minuten je usernamen en wachtwoord in plain-text verstuurd? :-s

Reageren