Wat ik wil maken is als iemand op de homepage een lettertype invoert (die opgehaald is uit een database, al hoeft dat neit perse), dat degene als hij op Bevestigen-button klikt, op de volgende pagina een zin ziet in de gekozen lettergrootte. Is dat mogelijk, zo ja hoe?
Hetgeen wat ik nu heb is een <P> waar tekst in staat. en als iemand in een form eronder een tekst invoert, veranderd de tekst binnen de P automatisch mee. Maar wat ik ook wil is dat de font size en family veranderd kan worden van die p, net als de grootte. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Daarnaast vraag ik me af hoe ik zorg dat ik de "voorbeeld zonder jquery" code zo kan aanpassen dat hij dmv een form invulveld ook de tekst binnen een div aanpast.
JsFiddle

Die p waar de tekst in komt kan je ook een div van maken.
Zoek vooral de functies eens op die je ziet!
Thanks, heb het idd aangepast naar een div. Ik zal straks is die functies opzoeken.

[size=xsmall]Toevoeging op 02/11/2015 09:21:51:[/size]

Is het ook mogelijk om een value (in dit geval van het aaantal tekens in de textbox), te onthouden als je naar een andere pagina gaat, bijvoorbeeld in de a href link o.i.d?
Cookies, local storage
Dat begrijp ik, alleen wat nog niet helemaal wil is het 'opslaan' van een js val in een a href url, en die dan op pagina 2 te kunnen laten zien.

<div id="container">
    Voorbeeld<br>
    <p id="paragraph"></p>
</div>
    <input type="text" id="fontSize" placeholder="Font size"><br>
    <input type="text" id="fontFamily" placeholder="font family"><br>
        <input type="text" id="fontColor" placeholder="Font color"><br>
    <button id="button">change</button> Klik hier om te zien hoe "Voorbeeld" eruit ziet in de de door jouw gekozen grootte, lettertype en kleur.<br>

<textarea id="textArea" onkeyup="countChar(this)"></textarea><br>
	<button id="button">change</button>
<script>var container = document.getElementById('container');

document.getElementById('button').addEventListener('click', function() {

container.style.fontSize = document.getElementById('fontSize').value;
	container.style.fontFamily = document.getElementById('fontFamily').value;
    container.style.color = document.getElementById('fontColor').value;
});

var textarea = document.getElementById('textArea');
var container = document.getElementById('container');

document.getElementById('textArea').addEventListener('keydown', function() {
    container.innerHTML = textarea.value;
});</script>
<script>
$( document.body )
  .click(function() {
    $( document.body ).append( $( "<div>" ) );
    var n = $( "text" ).length;
    $( "span" ).text( "There are " + n + " text.");
  })
  // Trigger the click to start
  .trigger( "click" );
</script><br>
Het aantal tekens:
<script src="http://code.jquery.com/jquery-1.5.js"></script>
    <script>
      function countChar(val) {
        var len = val.value.length;
        if (len >= 500) {
          val.value = val.value.substring(0, 500);
        } else {
          $('#charNum').text(0 + len);
        }
      };
    </script>
En dan moet ik van var len, (onder de function countchar(val)), de value onthouden en kunnen laten zien op pagina 2.
$Color = mysqli_real_escape_string($con, $_POST['Color']);

Gaat $Color de database in?

2 regels verder gebruik je namelijk echo.
Input naar het scherm moet inderdaad escape-t worden, maar dan wel met een daarvoor geschikte functie. mysqli_escape beveiligt de invoer tbv het plaatsen in een query voor Mysql. (en dus niet voor Oracle etc)

Tekst die naar het scherm gaat, dien je met htmlspecialchars() te beveiligen.

Als iemand color "blauw'groen" aanlevert, dan wordt dat "blauw\'groen", maar dat kon op het scherm geen kwaad.

Voert hij in "<script>alert()</script> dan heb je meer aan htmlspecialchars() om de < > onschadelijk te maken (idem voor " in je invoer)
@TS

kijk eens naar window.location(url).
Die functie kan je gebruiken om variables via de url door te sturen.
Andere opties heeft - Ariën - al gegeven
Het is tot nu toe nog niet gelukt om de val van het aantal tekens in de textbox op te slaan in bijv een session oid en dan te kunnen onthouden op een volgende pagina. Zou je een voorbeeld kunnen geven?

[size=xsmall]Toevoeging op 04/11/2015 20:03:06:[/size]

Inmiddels ben ik aan het kijken of het kan met Localstorage, maar ook dat wil nog niet vlotten.

[size=xsmall]Toevoeging op 04/11/2015 20:31:05:[/size]

Ik vraag me af: is het eigenlijk uberhaupt wel mogelijk om de value van het aantal tekens in een textbox op te slaan in localstorage of cookies en te laten zien in een andere pagina. Zoja, hoe? Naar session heb ik gekeken maar dat blijkt zoiezo al niet of nauwelijks te kunnen.
@Randy window.location is geen functie, het is window.location = 'http://...';

Reageren