Graag zou ik jullie hulp hebben. Vorige week ben ik begonnen met een website maken in PHP, met data uit een database. Ik heb in het verleden diverse sites gemaakt, maar nooit op deze wijze. Het gaat niet onaardig, elk klein succesje wordt gevierd, maar ik kom er nu - na veel zoekwerk - even niet meer uit.
Ik maak een site met profielen die ik zelf heb aangemaakt. Nou wil ik dat elk id een eigen pagina krijgt (dus ?id=1), en ik heb het geprobeerd met de $_GET function, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Het liefst zou ik ze vervolgens wijzigen in bv. /Lionel_Messi, maar dat moet via .htaccess denk ik?
In de meeste gevallen is het het toevoegen van een i aan de functienaam:
mysql_query -> mysqli_query etc...
Echter moeten er bij mysqli_query en mysqli_real_escape_string ook een link-indentifier naar de connectie verwacht. Kortom dus de variabele die je connectie van mysqli_connect gebruikt.
In de meeste gevallen is het het toevoegen van een i aan de functienaam:
mysql_query -> mysqli_query etc...
Echter moeten er bij mysqli_query en mysqli_real_escape_string ook een link-indentifier naar de connectie verwacht. Kortom dus de variabele die je connectie van mysqli_connect gebruikt.
Ik gebruik de codes van hierboven, alleen dan 'username' vervangen door 'id'. Ik probeer van alles, maar door mijn gebrek aan kennis weet ik eigenlijk niet wat ik nou precies aan het doen ben. Ik heb mijn hoop dan ook volledig op jou/jullie gevestigd.
$_SESSION['id'], bestaat die wel? Die kan je toch direct in de query werpen, zonder die hele eigen gemaakte functie? Je hebt toch geen vertaal-slag nodig, omdat er geen username is.
$_SESSION['id'], bestaat die wel? Die kan je toch direct in de query werpen, zonder die hele eigen gemaakte functie? Je hebt toch geen vertaal-slag nodig, omdat er geen username is.
De code die hier staat is praktisch alles wat ik heb. Ik heb nog wel wat code, maar dat is gewoon het 1-op-1 aanroepen van data. Die complexere codes heb ik me nog niet echt eigen gemaakt. Die $_SESSION is dan ook afkomstig uit die tutorial mbt inlogsysteem etc, maar jij zult beter dan ik weten wat dat doet. Nogmaals, ik ben echt een beginner. Ik weet nauwelijks wat een query is.
Al doende leert men natuurlijk. Ik heb al behoorlijk wat gelezen en video's bekeken maar op mijn vraag heb ik het antwoord niet kunnen vinden. Vandaar dat ik me tot jullie wend.
Weet je hoe ik het werkend krijg dan, of wil je dat niet zeggen?
Na het correcte inloggen wordt er een sessie aangemaakt. Ik vermoed $_SESSION['id']. Deze kan je direct gebruiken in je location-header. Daar heb je geen SQL-query voor nodig.
Na het correcte inloggen wordt er een sessie aangemaakt. Ik vermoed $_SESSION['id']. Deze kan je direct gebruiken in je location-header. Daar heb je geen SQL-query voor nodig.